عجیب ترین روش دارو رسانی!

faateme1366
یکی از مشکلات رایج بیماران چشمی، چکاندن قطره‌های چشمی است که گاه می‌تواند دردناک و پر دردسر تلقی شود اما خوشبختانه با پیشرفت‌های اخیر تکنولوژی پزشکی این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است. مهم‌ترین مشکلات این کار داشتن برنامه زمانی دقیق برای چکاندن قطره‌های چشمی و التهاب‌های ناشی از چکاندن قطره است که در برخی مواقع حتی به اختلالاتی نظیر واکنش‌های حساسیت مانند منجر می‌شود.

متخصصین علوم تکنولوژی پزشکی به‌تازگی لنز چشمی را طراحی کرده‌اند که با استفاده از آن بسیاری از این التهابات کم می‌شود یا پایان می‌یابد. به گفته این افراد، لنزهای چشمی جدید قادرند داروی مورد نیاز چشم را طبق فواصل زمانی تعریف شده بدون هیچگونه دردسر یا یادآوری به چشم وارد کنند. به گفته پروفسور جوزف کولینو، متخصص بیماری‌های چشمی و استاد دانشگاه چشم پزشکی دانشگاه هاروارد که خود در پروژه طراحی لنزهای جدید چشمی نقش بزرگی را ایفا کرده است، دلایل طراحی این لنزها را اینگونه بیان می‌کند: «یکی از عللی که بیماران چشمی را از درمان خود دور می‌کند، مشکلات و دردسرهایی است که درمان منظم و دارو رسانی دقیق به‌وجود می‌آورد، که حتی در بیماران با مشکلات حادی نظیر آب مروارید روند درمان را کند و گاه مختل می‌کند. فراموش کردن زمان بندی دارورسانی، التهاب‌ها و عوارض برخی از قطره ها و… عوامل مهمی در حاد شدن مشکل و در نهایت نابینایی کامل بیمار است.»

       پروژه تکنولوژی لنزهای چشمی هوشمند، چندی است ذهن بسیاری از غول‌های تکنولوژی را به خود مشغول کرده است. شرکت گوگل نیز با طراحی لنز چشمی به کمک بیماران دیابتی آمده، تا میزان گلوکز موجود در اشک چشم را به صورت مداوم اندازه گیری کند.

       این طرح که با همکاری پروفسور کولینو و دکتر دنیل کوهن فوق تخصص بیماری‌های چشمی بیمارستان کودکان بوستون، به مرحله پیش تولید رسیده، نظر بسیاری از متخصصین چشم را به خود جلب کرده است. چرا که این متخصصین معتقدند دارو رسانی و پروسه درمان بعد از تشخیص مهمترین قسمت درمان به حساب می‌آید.

       به اعتقاد متخصصان، پروژه لنزهای چشمی دارورسان می‌تواند گجتی مفید برای درمان بیماران خردسال باشد. چرا که دارورسانی به این دست از بیماران بسیار سخت و نیازمند صبر و حوصله است که البته در کنار آن حساسیت این عمل را نیز نباید فراموش کرد.

       این لنزها که از یک لایه بسیار نازک و حساس پلیمری ساخته شده است، می‌تواند علاوه بر زمان بندی دارورسانی میزان سرعت این کار را نیز تنظیم کند. این روند به صورت بسیار حساس و دقیقی انجام می‌شود و هیچگونه اختلالی در عملکرد عادی چشم ایجاد نخواهد کرد.

منبع: روزنامه سپید

7 روش آسان و طبیعی برای محافظت از بینایی

درمان بینایی چشم با این عرق + طرز تهیه

درمان مشکلات بینایی با این نوع کلم!

چگونه از سلامت چشم فرزندمان مطمئن شویم؟

چشم استفاده‌کنندگان لنز چرا عفونت میکند؟!

توصیه چشمی مهم برای روزهای گرم تابستان!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ