می خواهید باردار شوید؛ دور این غذا خط بکشید

jalalvand
با راهکارهای تغذیه ای ساده، خطر بروز ناباروری را می توان تا بیش از 80 درصد کاهش داد.
مجید کاراندیش استاد دانشگاه جندی شاپور اهواز با اشاره به مطالعه ی انجام شده در آمریکا بر روی پرستاران برای درمان ناباروری زنان، بیان کرد: حدود 25 درصد موارد ناباروری مربوط به اختلالات تخمک گذاری در خانم ها است که با چند راهکار تغذیه ای ساده می توان خطر بروز ناباروری را تا بیش از 80 درصد کاهش داد. 
وی گفت: محدود کردن گوشت قرمز در سبد مصرفی غذا، نگه داشتن وزن در محدوده مناسب، کم کردن وزن در صورت اضافه وزن از جمله راهکارهای اصلی و ساده ای هستند که در کاهش بروز ناباروری تاثیر به سزایی دارند. 
استاد دانشگاه جندی شاپور اهواز میزان فعالیت بدنی و ورزش را بسته به وزن فرد متفاوت دانست و تصریح کرد: افراد لاغر باید از انجام ورزش های سنگین خودداری کنند در حالیکه افراد دچار اضافه وزن و یا وزن مناسب می توانند ورزش های متناسب با وضعیت خود را به راحتی انجام دهند. 
وی با توصیه بر مصرف یک مولتی ویتامین حاوی آهن و گروه ویتامین B در روز، ادامه داد: یکی از توصیه های متفاوت به این خانم ها، استفاده از یک یا دو واحد لبنیات پرچرب در رژیم غذایی خود است چراکه هورمون های تحریک کننده تخمک گذاری به همراه چربی از شیر خارج شده و توصیه می شود بانوان نابارور برای پیشگیری از ناباروری به دلیل اختلال تخمک گذاری لبنیات پرچرب مصرف کنند. 
کاراندیش توصیه های ذکر شده به جز لبنیات پرچرب را مناسب برای یک زندگی سالم دانست و یادآور شد: عوامل محیطی زیادی مانند کمبود برخی ویتامین ها مثل ویتامین D و یا تاثیرات ترکیبات اکسیدن بر بدن و حتی ترکیبات شیمیایی ناشی از مصرف مواد آرایشی بهداشتی می توانند موجب اختلال در باروری فرد شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک مرتبط: کدام زوجین نوزادی با سندروم داون بدنیا می آورند؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ