تزریق آنتی‌بیوتیک های نسل جدید رو به رشد است!

jalalvand
رئیس سندیکای‌ داروی انسانی گفت: متأسفانه هیچ اقدام مؤثری برای کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تزریق و نسل جدید انجام نشده است.
کبریایی‌زاده رئیس سندیکای‌ دارو‌های انسانی بیش از اینکه جنبه اقتصادی مصرف نابه‌جای آنتی‌بیوتیک‌ها اهمیت داشته باشد تأثیرات آن‌ها بر سلامتی افراد جامعه و نسل‌های آینده مهم است و ما به عنوان جامعه پزشکی و دارویی بیشتر نگران سلامت افراد هستیم.
وی با اشاره به مصرف رو به رشد خود‌سرانه آنتی‌بیوتیک در ایران ادامه داد: مصرف خود سرانه این داروها به طور فزاینده‌ای رو به افزایش است و وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه گر و دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی برنامه‌های منظمی را برای کنترل مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در کشور اجرا کرده‌اند.
کبریایی‌زاده عنوان کرد: متأسفانه هنوز در مورد آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی و نسل جدید با مشکل مواجه هستیم و نگرانی ما مقاومت‌های میکروبی چند‌گانه است که محققان دنیا را نیز نگران کرده است از طرفی ممکن است در اثر مصرف خودسرانه این دارو‌ها در آینده با میکرو‌ارگانیسم‌هایی مواجه شویم که امکان از بین بردن آن‌ها با هیچ دارویی وجود نداشته باشد.
وی یادآور شد: اگر با این روند پیش برویم در آینده شاهد مرگ و میر و کشتار های وسیع دوران قرون وسطی هستیم ما به عنوان جامعه دارویی و پزشکی وظیفه داریم که ارائه‌کنندگان خدمت را تشویق به تجویز به جای آنتی‌بیوتیک‌ها کنیم و مردم را آگاه سازیم تا خودسرانه به سمت مصرف دارو‌ها نروند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک مرتبط: مقاومت میکروبی به آنتی بیوتیک ها در کشور بالا رفته است!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ