رابطه‌ جنسی خوب، برای مردان سن بالا خوب نیست

مهرناز زاوه
تحقیقات جدید نشان می‌دهد رابطه جنسی یک یا چند بار در هفته –و لذت بردن از آن– خطر بروز حمله‌های قلبی و سایر مشکلات قلبی‌عروقی را در افراد مسن افزایش می‌دهد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد رابطه جنسی یک یا چند بار در هفته –و لذت بردن از آن– خطر بروز حمله‌های قلبی و سایر مشکلات قلبی‌عروقی را در افراد مسن افزایش می‌دهد. با این همه در زنان مسن‌تر، رابطه‌ جنسی خوب می‌تواند خطر فشار خون بالا را کاهش دهد. یافته‌های فوق، این فرض را به چالش می‌کشد که رابطه جنسی، مزایای سلامت ثابتی برای همه به همراه دارد. یکی از محققان در این زمینه می‌گوید: «ما در حال بررسی و یافتن این مسئله هستیم که رابطه جنسی یک بار در هفته یا بیشتر، افراد مسن‌تر را در معرض خطر مشکلات قلبی‌عروقی قرار می‌دهد که تقریبا در مردان مسنی که به لحاظ جنسی، فعالیت چندانی ندارند، این میزان ۲ برابر است. علاوه بر این، مردان مسنی که رابطه جنسی لذت‌بخش و ارضا‌کننده‌ای با همسر خود دارند، نسبت به مردانی که در رابطه‌ جنسی چنین احساسی ندارند، خطر بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی در آنها هم بیشتر گزارش شده است.
در این زمینه محققان اطلاعات مربوط به ۲۲۰۴ فرد ۵۷ تا ۸۵ ساله را برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ مورد بررسی قرار دادند؛ آنها آمار دوم را پنج سال بعد از این افراد جمع‌آوری کردند. آنها خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را در قالب فشار خون بالا، ضربان تند قلب، بالا رفتن پروتئین واکنشگر با ماده C و مشکلات شایع قلبی‌عروقی – از جمله حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی مورد ارزیابی قرار دارند. در این تحقیق مشخص شد مردان مسن‌تری که یک یا چند بار در هفته رابطه‌ جنسی داشتند، در مقایسه با مردانی که به لحاظ جنسی فعالیت نداشتند، ‌پنج سال بعد خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی در آنها بیشتر دیده شد.
یکی از محققان این تحقیق می‌گوید: «از آنجایی که مردان مسن‌تر برای رسیدن به ارگاسم یا داشتن انگیزه‌های احساسی مشکلات بیشتری نسبت به شریک جوان‌تر خود دارند، تلاش بیشتری کرده تا با فشار بیشتر بر سیستم قلبی‌عروقی خود بتوانند به اوج لذت برسند. در نهایت و در شرایطی که میزان متوسطی از رابطه جنسی باعث افزایش سلامت مردان مسن می‌شود، میزان زیاد یا شدیدا لذت‌بخش آن می‌تواند خطری برای بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی تلقی شود. اما داستان در مورد زنان این‌گونه نیست. برای زنانی که رابطه جنسی خوبی دارند، ‌این مسئله در سنین بالا در برابر بیماری‌های قلبی‌عروقی از آنها محافظت می‌کند.
منبع: medicaldaily

مراحل هیجانات جنسی خانم ها در یک رابطه جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ