بهترین روش‌ مراقبت از پوست صورت متناسب با سن‌تان-قسمت اول

مهرناز زاوه
متخصصان می‌گویند که استفاده از ماساژ، یکی از روش‌های مبارزه با سالخوردگی است. در اینجا می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که پوستتان در سنین مختلف به آن نیاز دارد.

متخصصان می‌گویند که استفاده از ماساژ، یکی از روش‌های مبارزه با سالخوردگی است. در اینجا می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که پوستتان در سنین مختلف به آن نیاز دارد. 
اگر تا به حال عادت نداشتید که از اسپای صورت که شامل روش‌های مراقبت از پوست صورت، ماساژ و لایه‌برداری آن می‌شود، استفاده کنید،حالا وقتش است. درمان‌های منظم –البته اگر از عهده هزینه‌اش برمی‌آیید- همراه با مراقبت‌های خانگی بعد از آن می‌تواند مزایایی بلندمدت و مستمر مانند از بین بردن چین و چروک‌ها و هیدراته نگه داشتن پوست برایتان به همراه داشته باشد.
در کنار از بین بردن جوش‌های سرسیاه و لایه‌برداری پوستِ خشک و پوسته‌پوسته شما، اسپای صورت می‌تواند لکه‌های تیره ناشی از عادات بد و یا آسیب‌های طولانی پوستی را از بین ببرد. دکتر سوزان اوانز، متخصص پوست، در این زمینه می‌گوید: «تقریبا ۹۰ درصد از سالخوردگی زودهنگام شما به خاطر آسیب‌های ناشی از نور خورشید و دود سیگار رخ می‌دهد.»
اما با بالا رفتن سن، پوست هم به تغییراتی نیاز دارد، بنابراین نکته مهم این است که با توجه به سن‌تان، بهترین روش مراقبتی را برایش استفاده کنید. یک کرم لایه‌بردار گلیکولی که برای سنین ۴۰ سالگی بسیار مناسب است می‌تواند پوست‌‌تان را به پوست فردی بیست ساله تبدیل کند. 
در ۲۰سالگی: عادات خوب مراقبت از پوست را از سر بگیرید
در این سن، احتمالا نگرانی چندانی درباره پوست یا عادت‌های زیبایی خود نخواهید داشت. شما سرتان بسیار شلوغ است؛ تا دیروقت با دوستانتان بیرون از خانه‌اید و اوقات خوشی را زیر آفتاب سپری می‌کنید. با این همه در سنین ۲۰ سالگی باید زمینه‌ای را برای حفظ درخشندگی ویژگی‌های جوانی‌تان در سنین بالاتر فراهم آورید. مراقبت و نگهداری از پوست با یک رژیم مراقبت از پوستِ موثر، کلید برخورداری طولانی‌مدت از پوستی سالم است.
نادیده گرفتن چنین چیزهایی در  این سن اغلب روند تصاعدی دارد. برای مثال عدم استفاده از محصولات لایه‌بردار برای لایه‌برداری سلول‌های مرده، مانع از بیرون آمدن و ظاهر شدن سلول‌های سالم و تازه روی سطح پوست شده و باعث می‌شود پوست رنگ و لعاب و درخشندگی خاصی نداشته باشد.
نادیده گرفتن سلامت و ویژگی‌های پوستی در این سنین می‌تواند منجر به بروز زودهنگام چین و چروک، کم‌آبی سلول‌های پوستی و افزایش احتمال بروز سرطان پوست به خاطر آسیب‌های ناشی از نور خورشید خواهد شد. 
در سالن‌ ماساژ: استفاده از کرم‌های پاکساز غلیظ همراه با ماسک‌های متشکل از خاک رسد یا کائولین (که آنها را به نام خاک رس چینی یا سفید هم می‌شناسند) باعث بیرون زدن ناخالصی‌ها و مواد زائد پوستی می‌شود– از جمله چرک‌ها و روغن‌های اضافی.
ذرات ریزِ خاک رس هم می‌توانند عمل لایه‌برداری را انجام داده، منافذ را باز کرده و جریان خون را در این نواحی تحریک کنند که همه این‌ها باعث تغذیه سلول‌ها به کمک مواد مغذی می‌شود. اگر پوست شما خشک یا حساس است، استفاده از ماسکِ عصاره بوتانیکال بابونه یا آلوئه‌ورا هم می‌‌تواند باعث تسکین ناخالصی‌های پوستی شود.
در خانه: عمل مراقبت خوب پوستی باید برای شما در حد کار مهمی مانند مسواک زدن دندان‌ها باشد.
سعی کنید این برنامه روزانه را به برنامه‌ای چهار مرحله‌ای تبدیل کنید: استفاده از پاک‌کننده، استفاده از لایه‌بردار، استفاده از مرطوب‌کننده و در نهایت استفاده از کرم ضدآفتاب که عامل محافظت (SPF) آن ۱۵ یا بیشتر باشد. سعی کنید محصولاتی که استفاده می‌کنید حاوی اکسید روی یا دی‌اکسید تیتانیوم باشند؛ چرا که این‌ها ترکیبات فعالی هستند که می‌توانند به شکل فیزیکی مانع از برخورد پرتوهای خورشید با پوست شوند. از طرفی سعی کنید همیشه پوستتان تمیز باشد و هیچ‌وقت با آرایش روی صورت‌تان نخوابید. 
منبع: lifescript 

قسمت دوم را اینجا بخوانید

۱۲ ماده مضر در محصولات مراقبت از پوست

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ