سبک زندگی مردم آمریکا تحت تاثیر سلطه 50 ساله صنعت قند!

jalalvand
بررسی‌های جدید نشان می‌دهند سنگ‌بنای صنعت تغذیه آمریکا در قرن بیستم توسط صنعت قند بنا شده‌است و این صنعت برای بیش از ۵۰ سال خط سیر رژیم غذایی مردم آمریکا را به بدترین شکل ممکن منحرف ساخته‌است.

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در مقاله ای اعلام کردند صنعت قند آمریکا در دهه‌های 50 و 60 میلادی با همکاری گروهی از دانشمندان تلاش کرد تا نقش ساکاروز را در ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و دیگر بیماری‌های ناشی از تغذیه نادرست بی‌اهمیت جلوه دهد. 

به بیانی دیگر جریان بزرگنمایی اثر چربی و کلسترول به عنوان بزرگترین مشکل تغذیه در آمریکا تلاشی هماهنگ‌شده از سوی اتحادیه صنفی بنیاد مطالعات قند بوده‌است تا میزان مصرف ساکاروز را افزایش دهد. 

ریشه اصلی این مطالعه جدید مقاله‌ای است که در سال 1965 منتشر شد و نقشی کلیدی در تبدیل کردن رژیم‌های غذایی کم‌چرب به یک روال عادی در جامعه آمریکا داشت. بنیاد مطالعات قند برای اجرای این پروژه مبلغ 50 هزار دلار پرداخت کرده‌است تا در این مقاله کلسترول، و نه ساکاروز، اصلی‌ترین موضوع مورد مطالعه باشد که کاهش آن موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

با این‌همه موضوع تامین بودجه این پژوهش زمانی که مقاله بازبینی آن در سال 1967 منتشر شد،‌افشا نشد،‌حتی با وجود اینکه صنعت قند آمریکا هدف مقاله را تعیین کرده‌بود، در انتشار آن دست داشت و پیش‌نویس پیش از انتشار مقاله را بررسی کرده بود.

به گفته کریستین کرنز محقق ارشد دانشگاه کالیفرنیا سان‌فرانسیسکو، این مقاله بازبینی نه تنها باور عمومی نسبت به عامل ابتلا به بیماری‌های قلبی را شکل داد، بلکه بر دیدگاه جوامع علمی نسبت به چگونگی ارزیابی فاکتورهای خطر رژیم‌غذایی در ابتلا به بیماری‌های قلبی نیز اثرگذار بود.

محققان در پژوهش جدید خود پس از بررسی بیش از 340 مقاله که میان مقامات صنعت قند آمریکا و دو دانشمند به نام‌های راجر آدامز و مارک هگستد رد و بدل شده‌بود به این نتیجه رسیده‌اند که صنعت قند در هدایت محققان به توصیه رژیم غذایی کم‌چرب به مردم دست داشته‌است. سال گذشته در مطالعه‌ای دیگر مشخص شد بنیاد مطالعات قند در بی‌اهمیت جلوه دادن نقش قند در پوسیدگی دندان نیز دست داشته‌است. 

با افزایش گرایش مردم به رژیم‌ غذایی کم‌چرب، صنعت قند در آمریکا رونق گرفت و این همان هدفی بود که این صنعت به دنبالش بود. هنری هس رئیس این بنیاد در سال 1954 با اشاره به مطالعات تغذیه‌ای که مردم آمریکا را به خوردن چربی کمتر تشویق می‌کرد گفت: این تغییر به معنی افزایش یک سومی سرانه مصرف قند است که بهبودی چشمگیر بر سلامت عمومی خواهد داشت.

آمریکایی‌ها براساس گزارش انجمن چاقی آمریکا، امروز 30 درصد بیشتر از سه دهه پیش قند مصرف می‌کنند و کودکان آمریکایی سه برابر بیشتر از حد مجاز مواد قندی می‌خورند. 

منبع: همشهری آنلاین

لینک مرتبط: برای کنترل قند خون این مواد فوق العاده را بخورید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ