مرگ دوچرخه سوار ایرانی + کدام ورزشکاران بیشتر در معرض خطرند؟

مرگ دوچرخه سوار ایرانی + کدام ورزشکاران بیشتر در معرض خطرند؟

بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی ایران که به دلیل بروز سانحه در یک شیب تند حین رقابت جاده، دچار شکستگی گردن شده بود دار فانی را وداع گفت.

به گزارش الودکتر، روند درمان  این ورزشکار کشورمان در برزیل با موفقیت رو به رو نشد و متاسفانه او در ساعات پایانی روز شنبه بیست و هفتم شهریورماه برای همیشه با دنیای ورزش خداحافظی کرد. رسانه‌های داخلی و خارجی  شکستگی گردن را مهمترین علت درگذشت این ورزشکار اعلام کرده‌اند.

شکستگی گردن یعنی چه؟

وقتی از شکستگی گردن صحبت می کنیم مقصودمان آسیب و شکستگی است که یک یا چند مهره  از گردن را درگیر کرده است. گردن انسان 7 مهره دارد که شکستگی آنها غالبا بر اساس ضربات بسیار شدید و یا سقوط از ارتفاع و یا تصادفات سخت اتفاق می افتد. درست مثل اتفاقی که بهمن گلبارنژاد حین مسابقه تجربه کرد و دچار واژگونی و سقوط از دوچرخه شد.

کدام ورزشکاران بیشتر در معرض خطرند؟

ورزشکاران زیادی ممکن است حین ورزش دچار آسیب‌های گردنی شوند. سوارکاران، شناگران، اتومبیل‌رانان، ژیمناستیک‌کاران، موتورسواران و دوچرخه  سواران از جمله ورزشکارانی هستندکه در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض این آسیب‌ها قرار می گیرند.

کدام نوع شکستی منجر به مرگ می‌شود؟

شکستگی‌های مهره‌های گردن بسته به اینکه کدام مهره از گردن را تحت تاثیر قرار داده باشند تقسیم بندی می شوند. در مواردی که شکستگی شدید است غالبا شکستگی و یا در رفتگی مهره با پارگی  دیسک و جابه جایی ماده ژلاتینی داخل آن همراه است. در این شرایط احتمال آسیب نخاعی نیز وجود دارد. جراحی سریع ترین اقدامی است که برای این بیماران باید انجام شود. متاسفانه آن دسته از افرادی که باآسیب های نخاعی بعد از حادثه دچار می‌شوند با کاهش توان حرکتی و  حسی برخی از اندام‌ها مواجهه می شوند.  شکستگی‌های خفیف اما غالبا با  درمانهای سبک و بسته گردن به مدت 5 تا 8 هفته صورت می گیرد. 

علت مرگ بهمن گلبارنژاد دوچرخه سوار پارالمپیکی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ