سؤالاتی که پزشکان دوست دارند از آنها بپرسید

مهرناز زاوه
در واقع خیلی سؤالات و چیزها وجود دارد که بین شما و پزشک ناگفته باقی می‌‌ماند. به خاطر آوردن بعضی سؤالات برای پرسیدن از پزشک باعث می‌شود بتوانید اقدامات بهتری برای سلامت خود انجام دهید.

گاهی ممکن است رفتن‌تان به مطب پزشک خیلی پرشور و باشتاب باشد. تا ابد هم که شده منتظر می‌مانید، نزد پزشک می‌روید و بعد ناگهان متوجه می‌شوید که دارید به خانه بازمی‌گردید با کلی سؤال نپرسیده در سر. عین این مسئله برای پزشک هم پیش می‌آید. در واقع خیلی سؤالات و چیزها وجود دارد که بین شما و پزشک ناگفته باقی می‌‌ماند. به خاطر آوردن بعضی سؤالات برای پرسیدن از پزشک باعث می‌شود بتوانید اقدامات بهتری برای سلامت خود انجام دهید. در اینجا به برخی از این سؤالات اشاره می‌کنیم. 
وزن من در چه وضعیتی است؟
چنین فرض نکنید که چون پزشک‌تان چیزی درباره وزن‌تان به شما نگفت همه‌چیز در ارتباط با سلامت‌تان خوب است. آماری در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد که تقریبا در نیمی از ویزیت‌ها،‌ مسئله شاخص حجم بدن نادیده گرفته می‌شود و در ۷۰ درصد بیماران چاق هم چاقی‌شان تشخیص داده نمی‌شود. اگر خودتان می‌دانید که بیشتر یا کمتر از وزن طبیعی‌تان، دچار افزایش یا کاهش وزن شده‌اید، حتما در این مورد با پزشک صحبت کنید.
آیا دست‌هایتان را شستید؟
این یکی از چیزهایی است که حتما باید از پزشک بپرسید. حتی اگر خود پزشک بگوید که دست‌هایش را شسته، بدان معنا نیست که به توصیه خود عمل کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد پزشکان تنها در ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد جوانب بهداشت را رعایت می‌کنند. این مسئله اهمیت فراوانی داشته و می‌تواند مانع از مریضی شما شود. 
چه نوع کرم ضدآفتابی تجویز می‌کنید؟
استفاده از کرم ضدافتاب با عامل مراقبت در برابر نور خورشید (SPF) یکی از معیارهای قدرتمند برای مراقبت از پوست در برابر سرطان پوستی است. انجام و رعایت این کار مانع از بروز ملانوما یا سرطان پوست خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که پزشکان در یک بازه بیست ساله، حداقل هزار میلیون مریض را ویزیت می‌کنند و در کمتر از ۱ درصد مواقع کرم ضدآفتاب تجویز می‌کنند – حتی اگر بیمار سابقه سرطان پوست داشته باشد.
منبع: thehealthsite

۵ بیماری عجیب‌ که احتمالا چیزی درباره آنها نمی‌دانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ