واکسن آنفلوانزا فقط برای افراد آسیب‌پذیر؟!

jalalvand
رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: تزریق واکسن آنفلوانزا تنها برای بیماران و افراد آسیب‌پذیر توصیه می‌شود.

دکتر علیرضا شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا تنها برای افراد آسیب‌پذیر توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که پیوند کبد یا قلب داشته‌اند، کودکان و بزرگسالانی که ریسک خطرپذیری در آنان بالاتر است و افرادی که در مقابل سرماخوردگی مقاوم نیستند باید این واکسن را تزریق کنند.

شهریاری با تاکید بر اینکه نیازی نیست تمام افراد واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، عنوان کرد: این واکسن برای افرادی که در مقابل بیماری‌ها آسیب‌پذیر هستند توصیه می‌شود، افرادی که بدن آنان مقاوم است اما این واکسن را تزریق می‌کنند کار اشتباهی را انجام می‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد که نیازی به آن ندارند موجب مقاومت بدن آنان برای مقابله با بیماری‌ها شده و درمان بیماری‌ها را سخت‌تر می‌کند زیرا بدن این افراد توان مقابله با بیماری‌ها را دارد و واکسن آنفلوانزا توان بدنی آنان را کاهش می‌دهد.

وی بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا را از 15 شهریور ماه دانست و افزود: زنان بارداری که ناراحتی‌های قلبی دارند یا بدن آنان در برابر بیماری‌ها مقاوم است باید این واکسن را تزریق کنند استفاده از واکسن برای افرادی که احتیاجی به آن ندارند موجب می‌شود تا افراد نیازمند به دلیل محدودیت در تعداد واکسن‌ها نتوانند به موقع این واکسن را تزریق کنند.

شهریاری اضافه کرد: برای جلوگیری از هدررفت هزینه‌های کشور افرادی که نیازی به واکسن ندارند آن را تزریق نکنند تا بتوان در موعد مقرر واکسن آنفلوانزا را به دست نیازمندان آن رساند.

منبع: ایسنا

لینک مرتبط: واکسن آنفولانزا برای چه کسانی خطرناک است؟!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ