فوت یک جوان در اثر بی توجهی در بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی

faateme1366
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از فوت یک جوان الیگودرزی در اثر بی‌توجهی تیم‌های پزشکی در دو بیمارستان‌ وابسته به تامین اجتماعی خبر داد و خواستار پاسخگویی تامین اجتماعی در این زمینه شد.

محمد خدابخشی اظهار کرد: متاسفانه سجاد سرلک جوان 26 ساله الیگودرزی در اثر بی‌توجهی تیم‌های پزشکی و قصور پزشک بیهوشی فوت شد.

وی افزود: طبق گفته‌های برادر این جوان الیگودرزی ایشان سه روز پیش برای عمل کتف و درمان یک مشکل در عضلات که مربوط به سالیان گذشته بوده، به پزشک حاذقی مراجعه کرده و قرار بر عمل پین گذاری در کتف شده است. دو روز پیش در بیمارستانی در تهران، عمل با موفقیت انجام می شود اما در قسمت ریکاوری در اثر قصور پزشک متخصص بیهوشی اکسیژن رسانی به بیمار قطع شده که منجر به ایست قلبی تنفسی می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: ظاهرا بالاجبار برای احیا بیمار، تیم پزشکی شروع به انجام سی.پی.آر بر روی بیمار کردند. طولانی شدن عمل سی.پی.آر که بیش از 40 دقیقه بطول می انجامد، منجر به آسیب دیدگی کامل مغز و نهایتا پایین آمدن ضریب هوشیاری ایشان به زیر سه و انتقال به بیمارستان دیگری می‌شود که نهایتا علیرغم تلاش اعضای بخش آی.سی.یو داخلی بیمارستان مرگ مغزی ایشان تایید شد.

خدابخشی همچنین از تصمیم خانواده متوفی برای پیوند اعضای پیکر این جوان 26 ساله خبر داد.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس در پایان بر ضرورت پاسخگویی تامین اجتماعی و بیمارستان‌های مربوطه نسبت به قصور پزشکی صورت گرفته برای پرهیز از تکرار موارد مشابه تاکید کرد.

منبع: سلامت نیوز

قربانیان سرشناس قصور پزشکی!

آخرین خبر از پرونده «امیر عباس»! / قصور پزشکی در زایمان

گزارش آمار وحشتناک خطاهای پزشکی در ایران!

رضا داودنژاد: به‌خاطر قصور پزشکی بیمار شده بودم!

جزئیات بریدگی صورت نوزاد اصفهانی حین سزارین!

ماجرای به کما رفتن الینای 6 ساله بعد از عمل ساده لوزه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1395-07-01 - 03:41 پاسخ

برخورد قضایی با کادر درمانی