۱۹ راه برای کاهش درد سینه‌ها-قسمت دوم

مهرناز زاوه
برای رهایی از التهاب سینه‌ می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن به التیام زخم کمک کرده و عفونت سینه ‌را برطرف می‌کند.

همانطور که در قسمت اول گفتیم راهکارهای زیادی برای تسکین درد و حساسیت سینه‌ وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.
10. روغن گل مغربی را امتحان کنید
روغن گل مغربی یک ضد التهاب قوی است که دردتان را تسکین می‌دهد و برآمدگی‌های سطحی بدن را از بین می‌برد. برای اثربخشی بهتر، یک یا دو کپسول 500 میلی‌گرمی روغن گل مغربی را 2 تا 3 بار در روز به مدت چند ماه همراه غذا مصرف کنید.
11. پوشیدن لباس زیر مناسب
پوشیدن لباس زیر محکم اسپورت از الیاف عصبی سینه‌ پشتیبانی کرده و از کشیدگی آنها جلوگیری می‌کند. پوشیدن سینه‌بند در رختخواب نیز تاثیر زیادی دارد. اگر می‌خواهید یک سینه‌بند جدید بخرید، اول آن را امتحان کنید تا ببینید آیا در آن راحت هستید یا خیر.
12. دمایشان را پایین نگه دارید
اگر سینه‌های شما متورم و دردناک هستند، یک کیسه یخ بردارید و آن را روی سینه‌ها بگذارید. این کار را به مدت 10 دقیقه برای هر سینه‌ انجام دهید تا سریعا تسکین یابید.
13. در مصرف قرص بازنگری کنید
خانم‌هایی که قرص ضدبارداری مصرف می‌کنند، ممکن است روزانه استروژن بیشتری تولید کنند. بنابراین، اگر قرص می‌خورید و سینه درد دارید، بهتر است در نوع قرص‌تان بازنگری کنید.
14. آنها را با کلم بپوشانید
پوشیدن سینه‌ها با برگ کلم به طور موقت درد آنها را از بین می‌برد؛ برای این کار باید برگ کلم را روی سینه‌ بگذارید و سپس سینه‌بند خود را بپوشید.
15. کمپرس
شما می‌توانید با مخلوط کردن گزنه (3 قاشق غذاخوری برگ خشک شده گزنه یا 30 قطره تنتور)، زنجبیل (1 قاشق غذاخوری)، اسطوخودوس (2 قاشق غذاخوری از برگ گل یا 5 قطره از اسانس آن) و یا شنبلیله (1 قاشق چای‌خوری) در 1 لیتر آب یک کمپرس سینه تهیه کنید. مخلوط را بجوشانید و بگذارید خنک شود. سپس یک لیف بردارید و آن را در مخوط بغلتانید. در مرحله بعد، سینه‌ها را با لیف بپوشیانید یا ماساژ دهید.
16. ماساژ را امتحان کنید
ماساژ ملایم کمک می‌کند که مایع سینه به معابر لنفاوی منتقل شود و دردتان تسکین یابد. ماساژ سینه باید در جهت حرکت عقربه‌های ساعت باشد. بهتر است این کار را در زمان تخمک‌گذاری انجام دهید تا درد سینه حداقلی باشد. ماساژ دادن به رفع درد و ناراحتی سینه‌ کمک کرده و سلامت سینه‌ها را تضمین می‌کند.
17. کشف پیوند عاطفی و جسمانی
این اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید. باید ببینید در زندگی‌تان چه خبر است و در اطراف چه می‌گذرد؟ سینه‌ها مظهر رشد و نمو هستند، از این رو برای خانم‌ها اهمیت بسیاری دارند. خانم‌ها خوب می‌دانند که احساس سوزن سوزن شدن هنگام شیر دادن چگونه است؟ برخی از خانم‌ها حتی پس از یائسگی نیز دچار این عارضه می‌شوند، مخصوصا وقتی صدای گریه نوزادی را می‌شنوند. به همین دلیل است که گفته می‌شود درد سینه‌ با مسائل عاطفی مرتبط است.
18. مُسکن صنوبر
بومی‌های آمریکایی از مسکن صنوبر برای رفع درد و التهاب استفاده می‌کنند. اما اگر می‌خواهید از یک نسخه مدرن‌تر استفاده کنید، می‌توانید سینه‌هایتان را با آب و صابون صنوبر بشویید. صابون صنوبر یا کاج در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بهداشتی فروخته می‌شود.
19. درمان خانگی
برای رهایی از التهاب سینه‌ می‌توانید از روغن کرچک استفاده کنید. این روغن به التیام زخم کمک کرده و عفونت سینه ‌را برطرف می‌کند. برای این کار به روغن کرچک سرد فشرده، یک تکه پارچه فلانل، یک تکه پلاستیک و یک پد گرم نیاز دارید. پارچه را باید به شکل مربع تا کنید و آن را به روغن آغشته نمایید. وقتی پارچه کاملا خیس شد، آن را روی سینه‌ها بگذارید و رویش پلاستیک بگذارید. سپس، پد گرم را بر روی آنها قرار دهید. کلید گرمایش را بزنید تا پد در دمای مناسب شروع به گرم شدن کند. تا جایی که می‌توانید گرما را تحمل کنید. وقتی پد به دمای نهایی رسید، 1 ساعت در همان حالت بمانید.
روغن کرچک سرد حاوی ماده‌ای است که عملکرد لنفوسیت را بهبود می‌بخشد. لنفوسیت‌ها همان گلبول‌های سفید خون هستند که به بهبودی عفونت کمک می‌کنند. ممکن است به مدت 3 تا 7 روز به استفاده از کمپرس نیاز داشته باشید. این کمپرس‌ها اغلب به رفع درد و ناراحتی کمک می‌کنند.
چه وقت باید به پزشک مراجعه کنید؟
هرگاه متوجه یک توده شدید؛ چه از قبل توده‌ی خوش‌خیمی داشته باشید و چه تازه باشد لازم است حتما به پزشک مراجعه کنید.
منبع: prevention 

آیا خطر ابتلا به سرطان سینه در یائسگی بیشتر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ