نوع راه رفتن شما، بیان‌گر میزان پرخاشگری شماست

مهرناز زاوه
تحقیقات نشان می‌دهد نوع راه رفتن افراد می‌تواند نگرش‌های شاخصی درباره میزان پرخاشگری آنها به دست بدهد.

تحقیقات نشان می‌دهد نوع راه رفتن افراد می‌تواند نگرش‌های شاخصی درباره میزان پرخاشگری آنها به دست بدهد. در این تحقیق مشخص شد که تحرک بیش از اندازه بخش بالایی یا پایینی بدن به نوعی نشان‌دهنده پرخاشگری است. وقتی فرد راه می‌رود، بدن به طور طبیعی کمی خم شده و می‌چرخد، یعنی وقتی با پای چپ قدم به جلو می‌گذارد، سمت چپ لگن با همان پا به سمت جلو رفته و شانه چپ بدن به طور طبیعی به سمت عقب می‌رود و شانه راست برای حفظ تعادل به سمت جلو می‌رود. پیاده‌روی پرخاشگرانه نوعی راه رفتن است که در آن میزان چرخش یا پیچش به کرات رخ می‌دهد.  
اغلب افراد از این مسئله آ‌گاهند که بین شق و رق راه رفتن و روان‌شناسی ارتباط نزدیکی وجود دارد. با این حال، تحقیقات شواهد تجربی‌ای در این زمینه به دست داده تا این قضیه را تأیید کند که شخصیت افراد به نحوی در راه رفتن آنها مشخص می‌شود. علاوه بر این، با تشخیص ارتباط بالقوه بین حرکت بیولوژیکی فرد و قصد او در پرخاشگری، می‌توان به نوعی از بروز جرم پیشگیری کرد.
اگر در این تحقیق بتوان ناظران تلویزیون مداربسته را طوری آموزش داد تا بتوانند راه رفتن پرخاشگرانه را شناسایی کرده و تشخیص دهند، قابلیت آنها در تعیین جرم‌های قریب‌الوقوع هم ارتقاء خواهد یافت. در این تحقیق، محققان شخصیت ۲۹ فرد شرکت‌کننده را مورد بررسی قرار دادند، پیش از آنکه از تکنولوژی ضبط حرکت برای ثبت حرکات آنها روی تردمیل با سرعت طبیعی استفاده کنند. هم‌چنین آنها از یک تست شخصیتی عادی به نام «بیگ فایوْ» استفاده کردند تا خصوصیات شخصیتی افراد را بررسی کنند از جمله میزان صراحت، با وجدان بودن، برون‌گرایی، سازگاری و روان‌آزردگی. با استفاده از تکنولوژی ضبط حرکات، که طی آن حرکات افراد ثبت می‌شد، و نیز اطلاعات لازم برای تبدیل مدل‌های دیجیتال شخصیتی به انیمیشن‌های سه‌بُعدی کامپیوتری، محققان توانستند حرکات قفسه سینه و مثانه و نیز سرعت راه رفتن یا دویدن افراد را ثبت کنند. 
منبع: thehealthsite

چطور با استفاده از زبان بدن دروغ را تشخیص بدهیم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ