۲۷ غذای کاربردی برای بهبود سلامتی و کاهش وزن-قسمت دوم

مهرناز زاوه
التهاب در بسیاری از مشکلات پزشکی مشاهده می‌شود. اما بیش از هر چیز در مشکلاتی دیده می‌شود که با افزایش وزن و چاقی همراهند. افزودن غلات کامل به رژیم غذایی کمک می‌کند از شدت التهابات رایج بکاهید.

در ادامه‌ی قسمت اول با غذاهایی برای بهبود سلامتی آشنا می‌شوید.
13. اریتریول
برای: کاهش خطر پوسیدگی دندان
اریتریتول نوعی الکل قندی کم‌کالری است که با نام پلیول نیز شناخته می‌شود. الکل قندی خواص زیادی دارد. به عنوان مثال، خطر پوسیدگی دندان‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. با این حال، این شیرین‌کننده می‌تواند باعث ایجاد گاز معده و نفخ شود. چون هضم آن دیرتر از حد معمول به پایان می‌رسد.
14. اسفناج
برای: سلامت روده، سیستم ایمنی، سلامت چشم، عضله‌سازی، تنظیم سوخت‌وساز بدن
با توجه به فوایدی که اسفناج برای سلامت شما دارد، می‌توان گفت این گیاه مغذی یکی از بهترین سبزیجات موجود در بازار است. این سبزی، سرشار از لیکوپن کاروتنوئید، بتاکاروتن، لوتئین و زیگزانتین است که به رفع اختلالات پوستی کمک می‌کنند.
15. جوی دوسر
برای: سیری، چربی‌سوزی، جذب مواد مغذی و بهبود سلامت روده
جوی دو سر به کاهش وزن کمک می‌کند؛ چون با خوردن آن تا مدتی احساس سیری خواهید کرد. این ماده غذایی سرشار از فیبر است که هم دیر هضم می‌شود و هم از افزایش قند خون جلوگیری به عمل می‌آورد.
16.غلات کامل
برای: کاهش التهاب
التهاب در بسیاری از مشکلات پزشکی مشاهده می‌شود. اما بیش از هر چیز در مشکلاتی دیده می‌شود که با افزایش وزن و چاقی همراهند. افزودن غلات کامل به رژیم غذایی کمک می‌کند از شدت التهابات رایج بکاهید.
17. ناتو
برای: بهبود قلب و عروق بهبود و سلامت استخوان
پیش از این به فواید غذاهای تخمیر شده پرداختیم، اما ناتو یک فایده دیگر هم دارد. این غذای ژاپنی از تخمیر سویا با باکتری به دست می‌آید که باعث افزایش ارزش غذایی این ماده می‌شود.
18. تخم‌مرغ
برای: افزایش ایمنی و کمک به کاهش چربی پهلوها
تخم‌مرغ آخرین سلاح کاهش وزن است. این ماده غذایی منبع پروتئین و کولین است که به عملکرد بهتر سلول‌های بدن کمک کرده و از انباشت چربی در اطراف کمر جلوگیری می‌کنند.
19. حبوبات
برای: کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ
حبوباتی مانند لوبیای سیاه و لوبیا چیتی، منبع پروتئین بوده و حاوی فولات هستند که به سلامت قلب شما کمک می‎‌کنند. این مواد غذایی ارزان‌قیمت از مقدار فیبر قابل‌توجهی برخوردارند.
20. روغن زیتون
برای: بهبود سلامت قلب
کسانی که به طور منظم در رژیم غذایی خود روغن زیتون مصرف می‌کنند، 30 درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی خواهند بود.
21. چای سبز
برای: افزایش سوخت‌وساز بدن
این اکسیر کاهش وزن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ضد سرطانی قابل‌توجهی دارد. این نوشیدنی حاوی کاتچین است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی به شمار می‌رود.
22. بروکلی
برای: سم‌زدایی و جلوگیری از سرطان
بروکلی حاوی فیبر زیادی است و به پاکسازی بدن از سموم کمک می‌کند. این ماده غذایی، به لطف وجود سولفورافان به یک سم‌زدای قدرتمند تبدیل شده است. شاید تلفظ این ترکیب کمی سخت باشد، اما فواید آن غیرقابل انکار است.
23. آجیل برزیلی
برای: حفظ سلامت هورمون‌ها
آجیل برزیلی مانند مکمل‌های سلنیوم عمل می‌کند. یک مشت آجیل برزیلی 135 درصد از مقدار سلنیوم مورد نیاز شما را در روز تامین می‌کند! چرا مهم است؟ این ماده غذایی نقش قابل‌توجهی در سوخت‌وساز بدن دارد و سلامت هورمون‌ها را تضمین می‌کند.
24. روغن نارگیل
برای: ثابت نگه داشتن سطح انرژی و بهبود سلامت روده
روغن نارگیل به بهبود سلامت روده کمک می‌کند؛ شاید بپرسید چطور؟ روغن نارگیل حاوی ترکیب ضد میکروبی کاپریلیک اسید است که به از بین بردن باکتری‌های بد در روده کمک می‌کند.
25. سیب (با پوست)
برای: افزایش انرژی و سطح استقامت
سیب یکی از بهترین میوه‌های موجود است که به رفع گرسنگی کمک می‌کند و انرژی شما را افزایش می‌دهد. این میوه نه تنها منبع کربوهیدرات‌های سالم است، بلکه سرشار از آب و فیبر است که به حفظ سطح قند خون کمک می‌کند.
26. خیارشور
برای: رفع احساس گرسنگی
خیارشور یک ماده غذایی کم‌کالری و سرشار از فیبر است که به کاهش سایز دور کمر کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی استیک اسید است که به افزایش میزان تجزیه کربوهیدرات در بدن به میزان 40 درصد منجر می‌شود.
27. فلفل قرمز
برای: به حداقل رساندن سطح استرس و افزایش ایمنی
وقتی صحبت از ویتامین C به میان می‌آید، هیچ چیز جای فلفل قرمز را نمی‌گیرد. خانواده مرکبات از دیرباز به عنوان بهترین منابع ویتامین C شناخته می‌شود، اما فلفل قرمز بالاترین میزان این ترکیب ضد التهابی را در خود دارد.
منبع: eatthis 

۱۶ راه برای کاهش وزن سریع

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ