میوه ای که فشار خون را کم و قند خون را زیاد می کند!

jalalvand
مصرف این میوه برای افرادی که دچارکم خونی هستند نیز بسیار مفید است ، انبه رسیده از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک ، و نارس آن سرد و خشک است. انبه خوب ، پوست یکنواختی داشته و معمولا نرم است و اگر لکه های سبز تیره روی آن باشد، هنوز نرسیده است. انبه به عنوان یک میوه با ارزش تغذیه ای فراوان است و به عنوان منبع ویتامین سی، بتاکاروتن و پتاسیم به حساب می آید.

انبه دارای مزایای بی شماری است و بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است . البته در تقویت قوای جنسی نیز نقش داشته است. این میوه دهان و بدن را خوشبو می کند، انبه ادرار آور بوده و برای افرادی که دچار یبوست هستند بسیار موثر می باشد و همچنین این میوه تمیز کننده خون بوده و حرارت بدن را کاهش داده بدین ترتیب تب را پایین می آورد. خوردن انبه سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد و برای درمان بواسیر مفید است.

انبه از لحاظ داشتن خواص آنتی اکسیدانی امتیاز پایینی دارد، اما باید آن را جزء غذاهای عالی قرار داد. انبه تاثیرات کمی بر روی سرطان های ریه، خون و پروستات داشته و اما بر روی سرطان های سینه و روده بزرگ که شایع ترین سرطانها هستند، بیشترین تاثیر را دارند.

مصرف انبه در این فصل که هوا بسیار گرم است مناسب بوده زیرا باعث رفع عطش می شود. البته باید گفت: نه تنها انبه دارای خواص متعددی است مغز هسته آن نیز دارای خواص بسیاری است. خوردن مغز هسته انبه اسهال را برطرف کرده و برای معالجه سرماخوردگی بسیار مناسب بوده و برای معالجه سرما خوردگی می توان از مغز هسته انبه استفاده کرد و حتی این میوه سرفه های خیلی سخت را درمان می کند و برای تسکین آسم و تنگی نفس مفید است.

میوه انبه کاهنده فشار خون بوده و از منابع بسیار خوب پتاسیم به حساب می آید به طوری که مصرف آن به افراد مبتلا به فشار خون توصیه می شود. هر انبه کامل تقریبا تامین کننده 30 درصد از نیاز افراد بزرگسال به پتاسیم است و مصرف هر روز این میوه به کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار کمک می کند. دریافت روزانه 2300 تا 3100 میلی گرم از این ماده مغذی در یک روز توانسته است فشار خون افراد را به میزان 25 درصد کاهش دهد.

این میوه زمانی که استفاده می شود قند خون را به یکباره افزایش می دهد و موجب ترشح هورمون انسولین می شود. این میوه را افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می کند، هر 10 گرم این میوه دارای 57 کالری انرژی است و باید این میزان کالری را در برنامه غذایی روزانه محاسبه کرد.

تحقیقات نشان داده مصرف انبه برای افرادی که دچارکم خونیهستند بسیار مفید است. انبه از دسته میوه هایی که می توان آن را به همراه منابع گیاهی آهن دار مورد استفاده قرار داد. مصرف مرتب این میوه سبب شده تا از بروز سرطان رحم پیشگیری شود زیرا این میوه دارای ترکیبی با خاصیت آنتی اکسیدانی است.

این میوه از بروز عفونت های ویروسی و رشد تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کند. متخصصان تغذیه ، انبه را به گروه های سنی با سیستم ایمنی ضعیف تر مانند سالمندان، بچه ها و زنان باردار توصیه می کنند.

کارشناسان معتقدند: این میوه به دلیل ترکیبات اسیدی که دارد می تواند به هضم پروتئین کمک کند به این دلیل در وعده های غذایی سنگین اگر مقدار کمی از این میوه به مصرف برسد به هضم غذا در سیستم گوارشی کمک می کند.

منبع: تبیان

لینک مرتبط: دارویی جدید برای کنترل فشارخون‌!

بخور و نخورها فشارخون بالا!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ