ارتباط کلامی ایرانی ها به 17 دقیقه کاهش یافت

a.mahammadi
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت:ارتباط کلامی خانواده به واسطه استفاده از فضای مجازی به ۱۷دقیقه در روز رسیده در حالی که پیش از این دو ساعت در روز بود و این یکی از آسیب‌های فضای مجازی است

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خانواده‌های ما دو فضایی شده‌‌اند و فضای مجازی و واقعی ارتباط کلامی خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: هرچند که فضای مجازی فرصت است، اما تهدید هم محسوب می‌شود.

وی یاداورشد: شکاف بین نسلی و درون نسلی را شاهد هستیم که نگرانی ایجاد کرده است. این شکاف بر جوانان تاثیر می‌گذارد و برای این منظور نیازمند انتخاب گروه‌های مرجع برای برنامه اصولی هستیم.

مولاوری با تاکید بر اینکه دولت در عملکرد سه ساله خود به دنبال اجرایی شدن سیاست‌های خانواده پایدار است، اظهار کرد: دولت در این مدت سه سال فعالیت خود با رویکرد اعتدال تلاش کرد بسیاری ازسیاست‌ها را در برنامه ششم توسعه جاری و این سیاست‌ها را درحوزه خانواده پایدار اجرایی کند که امیدواریم در پنج سال آینده شاهد تحقق این آرمان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یک جامعه با مشارکت همه جانبه زنان و مردان، تضمین برخوداری زنان و مردان و تشریک مساعی آنان پایدار می‌شود، گفت: دولت در این مدت تلاش کرد به کمک زنان، ایفاگر نقش‌های چند گانه در جامعه و خانواده آید و فشاری که مسئولیت‌های اجتماعی بر زنان وارد می‌کند، با مقررات خاص توازن نقش زنان درکار و زندگی ایجاد کند.

مولاوردی تصریح کرد: سیاست‌های دوستدار خانه و کودک و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده مصداق این امر است. بسته جامع حمایتی از زنان شاغل را داریم و سند حمایت اجتماعی زنان و سند توان افزایی زنان در مورد آسیبهای اجتماعی هم که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: جلوگیری از کودک آزاری، کار اجباری و کاهش آسیب‌های اجتماعی طلاق و اعتیاد هم جهت با سیاست‌های تحکیم خانواده مورد توجه قرار گرفت و بهزیستی در این زمینه نقش برجسته تری دارد.

مولاوردی تاکید کرد: سیاست‌های کلی خانواده بدون ایجاد ارتباط بین این سیاست‌ها، مشارکت اجتماعی نظام اداری، سیاست‌های کلی آموزش و پرورش عملی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: خانواده در کاهش فقر، همبستگی ملی، انتقال ارزش‌های اخلاقی موثر است و نمی‌توان یک نسخه واحد برای خانواده ایرانی پیچید، بلکه مولفه‌های مختلفی دراین زمینه متناسب با تعدد خانواده‌ها و نیازهایشان موثر است.

معاون رئیس جمهوری گفت: خانواده امروز مهمترین نهاد اجتماعی است و در سلامت جامعه و تربیت سرمایه‌های انسانی یک کشور نقش و جایگاه به سزایی دارد.

وی اضافه کرد:سرمایه انسانی که بزرگترین پشتوانه توسعه کشور است به خانواده سپرده می‌شود.

مولاوردی گفت: توسعه پایدار و همه جانبه و متوزان جزو آرمان‌های انقلاب است که در این زمینه نهاد خانواده موثر است و سیاست‌هایی که در برنامه چهار و پنجم و ششم داریم به تقویت نهاد خانواده اشاره شده، گرچه جایگاه زن درعرصه‌های مختلف در برنامه ششم که هنوز نهایی نشده و در دستور کار مجلس است.

وی یادآورشد: به تازگی سیاست‌های کلی خانواده توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده که ۱۶ بندی است که این سیاست‌ها به روسای سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داده شده و فقط قوه مجریه متولی آن نیست.

وی افزود: تا یک عزم ملی شکل نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت که سیاست‌ها محقق شود و باید با یک تقسیم کار ملی برای تحقق آن حرکت کرد.

مولاوردی گفت: از موارد مهمی که در این سیاست‌ها آمده ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج است. باید شرایطی فراهم شود که این امر تسهیل شود و در این زمینه سازمان های ذیربط باید توجه کنند.

منبع: سلامت نیوز

تاثیر زندگی اجتماعی بر سلامت شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ