۱۵ تغییر کوچک برای کاهش وزن سریع‌تر-قسمت دوم

مهرناز زاوه
از نوشیدن آب‌میوه خودداری کنید و میوه بخورید. با خوردن میوه نه تنها از فیبر بیشتری بهره‌مند خواهید شد، بلکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد. علاوه بر فیبر، میوه‌ها فواید دیگری هم دارند.

در ادامه‌ی قسمت اول روش‌های ساده‌ای معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند با انجام فعالیت‌های جسمی بیشتر و کمتر خوردن، راحت وزن کم کنید. 
8. یک گام‌شمار داشته باشید
همان‌طور که نمی‌توانید خانه را بدون برداشتن تلفن همراه ترک کنید، گام‌شمارتان را هم نباید فراموش کنید. تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که از گام‌شمار استفاده می‌کنند، در روز دو هزار و پانصد قدم بیشتر از کسانی برمی‌دارند که از این دستگاه استفاده نمی‌کنند. این میزان فعالیت در سال برای کاهش وزن پنج کیلویی کفایت می‌کند.
9. کیف قهوه‌ای
اگر بتوانید در رستوارن رفتن دقت بیشتری به خرج دهید، علاوه بر پس‌انداز پول، در پیشگیری از افزایش دریافت کالری نیز موفق خواهید بود. یک بار غذا خوردن در رستوران می‌تواند 610 کالری به شما منتقل کند که بیش از 40 درصد این کالری‌ها، چربی هستند. به علاوه، 1440 میلی‌گرم سدیم نیز دریافت خواهید کرد. اما اگر به جاری رفتن به رستوران، خودتان در خانه غذا درست کنید و پیش‌غذای سبک‌تری به همراه جوجه، نان سبوس‌دار و کاهو آماده کنید، می‌توانید این میزان را تا 230 کالری کاهش دهید. در این حالت، حدود 400 کالری و 520 میلی‌گرم سدیم کمتری مصرف می‌کنید.
10. از قانون یک مایل پیروی کنید
آمریکایی‌ها در بیش از دو سوم سفرهای کمتر از یک کیلومتری و 89 درصد از سفرهای یک تا سه کیلومتری از اتومبیل استفاده می‌کنند، این در حالی است که هر یک ساعت استفاده از اتومبیل به جای پیاده‌روی، 6 درصد از شانس چاقی شما می‌کاهد. سوزاندن چربی به جای استفاده از بنزین باید به یک اصل کاهش وزن تبدیل شود. اگر مسیری که باید برای رسیدن به مقصد طی کنید کمتر از یک کیلومتر است، کل مسیر را پیاده‌روی کنید. با این کار می‌توانید در سال 5 تا 7 کیلو وزن کم کنید. 
11. غذایتان را ده بار بجوید
این روش را با صبر و حوصله انجام دهید تا وزن کم کنید؛ غذای مورد علاقه‌تان را جلویتان بگذارید و به آن نگاه کنید. یک لقمه کوچک بردارید و آن را به آهستگی بجوید. لقمه را در اطراف دهان‌تان بچرخانید و روی بافت آن تمرکز کنید. همینطور ادامه دهید و از خود بپرسید آیا باز هم می‌خواهید بخورید یا نه. اگر دلتان خواست، همین روش را ادامه دهید. این کار را تا جایی تکرار کنید که دیگر سیر شده‌اید.
12. میوه بخورید نه آب‌میوه
از نوشیدن آب‌میوه خودداری کنید و میوه بخورید. با خوردن میوه نه تنها از فیبر بیشتری بهره‌مند خواهید شد، بلکه احساس سیری بیشتری خواهید کرد. علاوه بر فیبر، میوه‌ها فواید دیگری هم دارند. وقتی غذایی را می‌جوید، بزاق بیشتری در دهان‌تان تولید می‌شود. در نتیجه، پیامی به مغز ارسال می‌شود که می‌گوید روده شما آمادگی هضم را دارد. اما وقتی آب‌میوه می‌نوشید، این پیام به مغزتان ارسال نمی‌شود. از این رو، بدن احساس سیر بودن را ثبت نخواهد کرد.»
13. کمک گرفتن از متخصصان را فراموش نکنید
ورزش کردن با یک دوست، شما را دقیق‌تر و مسئول‌پذیرتر می‌سازد. در یکی از مطالعات اخیر، خانم‌هایی که از کمک تخصصی برخوردار بودند یا از چت‌های آنلاین گروهی استفاده می‌کردند، در یک دوره 9 ماهه، وزن بیشتری کم کردند.
14. قهوه بنوشید
یک فنجان قهوه معمولی با کمی شیر و شکر صدها برابر کم‌کالری‌تر از نوشیدنی‌های ترکیبی است که در قالب دسر سرو می‌شوند. در حال حاضر، بیش از 3000 نوع نوشیدنی در 115 کافی‌شاپ نیویورک ارائه می‌شود که چای یا قهوه آنها، تنها حدود 63 کالری انرژی دارد. این در حالی است که این رقم برای نوشیدنی‌های دیگر به طور متوسط 239 کالری است. اجتناب از این نوشیدنی‌های پرکالری می‌تواند در سال 8 کیلو از وزن شما بکاهد.
15.به اندازه کافی بخوابید 
یکی از شیوه‌های قابل‌توجه برای کاهش وزن، خواب کافی است. محققان دانشگاه پنسیلوانیا با بررسی دو گروه به نتایج مهمی دست یافتند. آنها داوطلبان را به دو گروه تقسیم کردند. از یک گروه خواستند که 10 ساعت از 2 شب را بخوابند، سپس در5 شب خواب‌شان را محدود کنند و 4 شب را به ریکاوری اختصاص دهند. پس از 11 روز، گروهی که خواب‌شان با اختلال و فکر کردن به برگشت وزن همراه بود، 1.5 کیلو وزن اضافه کردند، در حالی که گروه دیگر بدون تغییر بودند.
منبع: prevention 

ساده‌ترین روش‌ها برای کاهش وزن بعد از ۳۰ سالگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ