می‌خواهید بدانید ایمپلنت در چند مرحله‌ای انجام می‌شود؟!

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست: ایمپلنت می‌تواند به‌صورت یک مرحله و در همان موقع جراحی به داخل دهان باز شود یا اینکه زیر لثه مدفون بماند و بعد از طی مرحله بهبود که شامل 2 تا 6ماه است به داخل دهان باز شود.

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست:

1. معاینه، رادیوگرافی (شامل رادیوگرافی ساده یا اسکن مخصوص ایمپلنت) قالب‌گیری نیاز‌سنجی بیمار و در‌نهایت (طراحی مراحل درمان)

2. مرحله جراحی یا جای‌گذاری ایمپلنت

در این مرحله ممکن است استخوان فک و لثه نیاز به بازسازی و تقویت داشته باشد که می‌تواند در یک مرحله جراحی انجام شود و اینکه در زمان با کارگذاری ایمپلنت انجام شود. این پیوند استخوان با لثه می‌تواند با مواد مصنوعی (پودر استخوان ممبرین) انجام شود یا از بدن خود فرد پیوند گرفته شود و در نواحی مختلف مثل سینوس اطراف فک یا اطراف ایمپلنت انجام گیرد. ایمپلنت می‌تواند همزمان با کشیدن دندان یا بعد از کشیدن دندان و طی 6تا 8هفته انجام گیرد که تشخیص آن به‌عهده دندانپزشک است.

ایمپلنت می‌تواند به‌صورت یک مرحله و در همان موقع جراحی به داخل دهان باز شود یا اینکه زیر لثه مدفون بماند و بعد از طی مرحله بهبود که شامل 2 تا 6ماه است به داخل دهان باز شود.

مرحله  جراحی معمولا ساده و سریع (بسیار ساده‌تر از یک دندان کشیدن) با یک بی‌حسی ساده و بدون باز کردن لثه انجام شود.

روال درمان متناسب با مهارت دندانپزشک سیستم ایمپلنت و مراحل درمان توسط دندانپزشک معالج برنامه‌ریزی و انجام می‌گیرد.

2-1: قبل از درمان جراحی ممکن است بسیار نیاز به مصرف داروهایی شامل آنتی‌بیوتیک و ضدالتهاب یا حتی آرامبخش باشد که توسط دندانپزشک تجویز می‌شود.

2-2: دندانپزشکی که شما به‌عنوان پزشک معالج انتخاب می‌کنید، نهایت تلاش و دقت خود را در جهت درمان شما به‌کار خواهد بست. لازم است پس از دقت و تحقیق کافی درمورد دندانپزشک یا مرکزی که آن درمان را انجام خواهید داد، به‌طور کامل و جامع مراحل درمان را طبق تفکر ایشان پیگیری و دنبال کنید.

3-2: بعد از جراحی ایمپلنت مانند هر جراحی دیگری، عوارضی وجود دارد که شامل درد و تورم و عفونت و کبودی است که با انجام کارهای ساده مثل کمپرس سرد در ساعات اول بعد از جراحی خوردن غذاهای نرم و سرد و فشار نیاوردن به بخیه‌ها (در صورت وجود بخیه) مصرف داروهای تجویزی طبق دستورات پزشک (تف نکردن و قورت دادن کل محتویات دهان شامل بزاق و خونابه و…) سیگار نکشیدن و استفاده از دهان‌شویه و تمیز نگه داشتن محیط دهان می‌تواند این عوارض را به حداقل رساند.

بخیه بیمار (‌در صورت وجود) یک هفته تا دو هفته بعد از جراحی خارج می‌شود و لازم است بیمار در این مرحله حتی در صورت عدم وجود بخیه مورد معاینه قرار گیرد.

4-2: متناسب با وضعیت سلامت عمومی و تراکم استخوان و وجود یا عدم وجود پیوند استخوان و لثه و نوع سیستم ایمپلنت و نحوه انجام جراحی و غیره بین 2 تا 6ماه زمان لازم است تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد تا مراحل بعدی درمان انجام شود.

5-2: در برخی شرایط دندانپزشک با ارزیابی کامل شرایط و نیازهای بیمار به این نتیجه می‌رسد که به‌صورت فوری درمان ایمپلنت را با پروتز موقت یا دائمی کامل کند.

6-2: امروزه با تکنولوژی جدید و با کاربرد فراوان کامپیوتر امکان جراحی بدون ترویا و میکروسکوپی و بدون باز کردن لثه و حتی در مواردی ساخت پروتز قبل از جراحی امکان‌پذیر شده است ولی مستلزم وجود تکنولوژی و هزینه‌های بیشتری است.

دکتر سعید جمالی، ایمپلنتولوژیست، مدرس و محقق ایمپلنت هستند. 

– فعال در زمینه ایمپلنت  فوری

– ایمپلنت ها وجراحی های زیبایی دهان

جهت ارتباط با مطب دکتر سعید جمالی با شماره‌های ذیل تماس حاصل فرمائید:

021٧٧٠٣٠٤٧٨

021٧٧٠٣٠٤٨٢

021٧٧٨٢٩٦٤٧

٠٩٣٧١٨٥٥٦٩٤

آدرس: تهران، نارمک، خیابان جانبازان (گلبرگ غربی)، بین خ کرمان و خ اثنی عشری، روبروی شهرداری ناحیه ٣، منطقه ٨، پلاک ٣٥٨، طبقه همکف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ