اشتباهات رایج هنگام استفاده از کرم پودر

مهرناز زاوه
کرم پودر برای از بین بردن اثرات مواد آرایشی بسیار مؤثر است. با اینکه ممکن است از بهترین کرم پودر در بازار استفاده کنید، اما از طرفی ممکن است با یک سری اشتباهات، زیبایی خود را زیر سؤال ببرید.

کرم پودر برای از بین بردن اثرات مواد آرایشی بسیار مؤثر است. با اینکه ممکن است از بهترین کرم پودر در بازار استفاده کنید، اما از طرفی ممکن است با یک سری اشتباهات، زیبایی خود را زیر سؤال ببرید. در اینجا به برخی از شایع‌ترین این اشتباهات می‌پردازیم. 
۱.اگر میزان نادرستی از آن را استفاده کنید
اگر پوستتان خشک باشد، کرم پودر لابه‌لای درزها و خط و خطوط ریز پوستی جای گرفته و اگر پوستتان چرب باشد، کرم پودر مایع باعث می‌شود که پوستتان خیلی مرطوب به نظر بیاید. باید سعی کنید کرم پودر را به نرمی و بی‌آنکه لایه ضخیمی روی پوست شکل بگیرد روی آن بمالید. پس حتما از این مسئله مطمئن شوید که کرم پودرتان، کرم پودر مناسبی برای پوست است.
۲.اگر کرم پودر را به هر جایی از صورتتان بمالید
مالیدن مقدار زیادی کرم پودر به هر نقطه از صورت باعث از بین رفتن زیبایی ظاهرتان شده و طوری آن را نشان می‌دهد انگار آرایش غلیظی کرده‌اید. راز قضیه در این است که کرم پودر را به خوبی روی پوست و بعد در صورت روی لکه‌ها بمالید.
۳.اگر برای پوشاندن لکه‌ها، از میزان زیادی کرم پودر استفاده کنید 
فرقی نمی‌کند که بخواهید خط و خطوط ریز صورت، لکه‌ها و یا رنگ‌رفتگی پوستتان را با استفاده از کرم پودر بپوشانید؛ در هر حال استفاده از کرم‌پودرهای غلیظ بر روی این نواحی باعث جلب توجه بیشتر و معلوم شدن بافت‌های پوستی خواهد شد. برای پوشاندن خط و خطوط ریز و رنگ‌رفتگی پوستی، بهتر است از زیرسازهای آرایشی و مواد هایلات‌کننده استفاده کنید. هم‌چنین به‌جای استفاده از مواد آرایشی زیاد بر روی لکه‌ها، بهتر است از کانسیلر استفاده کنید.
۴.اگر رنگ کرم پودر روشن‌تر از رنگ پوستتان باشد
سعی کنید کرم پودری انتخاب کنید که رنگ سایه آن متناسب با رنگ پوستتان باشد نه روشن‌تر از آن. همیشه آن‌ را روی گونه‌ها یا خط فک‌تان امتحان کنید نه روی مچ دست، چرا که ممکن است سایه‌ای با رنگ اشتباه بخرید. زمانی که رنگ مورد نظرتان را خریدید، آن را روی صورت تمیز خود مالیده و بعد در انتها، پودر را به آن بزنید. 
منبع: medicinenet

اشتباهات رایج در کشیدن خط چشم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ