بواسیر از دیدگاه طب سنتی، نشانه ها و راه های درمان- قسمت اول

a.mahammadi
وقتی رگ های داخل مقعد گشاد می شود، بواسیر هم درراستای این اتفاق به وجود می آید.

وقتی سر و کله یک بیماری با اسم و موقعیت خاصی در میان باشد همه جای بدن به هم می ریزد، مشکل خاصی به نام هموروئید یا همان بواسیر.
مشکلی که خیلی ها آن را نمی شناسند و وقتی اسمش را می شنوند چشم های شان گرد می شود، اما علت اصلی به وجود آمدن بواسیر چیست؟ دکتر نسرین بعیری، متخصص طب سنتی درباره بواسیر و درمانش از دیدگاه طب سنتی بیشتر توضیح می دهد.
بواسیر از دیدگاه طب سنتی
به گزارش آکاایران: وقتی رگ های داخل مقعد گشاد می شود، بواسیر هم درراستای این اتفاق به وجود می آید. بواسیر بیماری است که به شکل های مختلف دیده می شود، به طوری که گاهی داخل مقعد و گاه در ظاهر هم قابل مشاهده است. این بیماری از نظر خروج ترشحات نیز دو گونه است؛ گروهی بدون ترشح هستند و در گروه دیگر ترشحات به سمت بیرون خارج می شوند. در گروه دوم، فرد درد کمتری را احساس می کند چراکه با خروج ترشحات میزان درد کم می شود.

بواسیر چه نشانه هایی دارد؟
برخی افراد با نشانه های بواسیر آشنا نیستند، برای همین ممکن است این علائم را نادیده بگیرند و به همین دلیل بعد از مدتی مشکل بواسیر در این دسته از افراد عود می کند. اگر با علائمی مانند بیرون زدگی یا احساس سنگینی در ناحیه مقعد، خارش و سوزش در این ناحیه مواجه شدید به بیماری بواسیر شک کنید. حتی برخی اوقات ممکن است در زمان دفع، خون از مقعد خارج شود که باید با مشاهده این علائم سریعا به متخصص مراجعه کنید. 
شاید احساس کرده باشید که مدتی است احساس ضعف و خستگی دارید و برای برطرف کردن این مشکل کارهای لازم را انجام داده اید اما خبری از مشکل خاصی نبوده؛ درصورتی که بهتر است بدانید یکی دیگر از علائم وجود بواسیر در فرد احساس ضعف و خستگی است که در مراحل پیشرفته با سوزش و خارش شدید و گاهی احساس سنگینی در مقعد همراه  می شود.
دلایل به وجود آمدن بواسیر از دیدگاه طب سنتی
متهم ردیف اول، افزایش سودا
از دیدگاه طب سنتی، علت اصلی این عارضه افزایش سودای غیرطبیعی در بدن (سودا خلطی است سیاه رنگ که معمولا از تجمع، تهاجم، تکاثر، رسوب، سوختن یا متابولیسم اخلاط دیگر به خصوص صفرا در بدن تولید می شود. این خلط همچنین با خوردن غذاهایی که سودازاست در کبد تولید می شود) است. زمانی که سودا در بدن زیاد می‏شود طبیعت بدن سعی می‏کند آن را از طریقی دفع کند تا به اعضای مهم بدن مانند قلب و مغز آآسیبی نرسد.
یکی از این راه ها خونریزی بواسیر است. برای همین باید توجه داشت که هر نوع بواسیر را نباید تحت عمل جراحی قرار داد. همچنین نباید همه موارد خونریزی را متوقف کرد؛ چه بسا که با قطع خوانریزی مواد مغزی که تا به حال دفع می‏شدند، ممکن است با قطع خونریزی به اعضای مهم بدن یا از دیدگاه طب سنتی اعضای رئیس مانند قلب و مغز وارد شوند و ایجاد بیماری های خطرناک کنند.
 در مصرف این مواد زیاده روی نکنید!
بهتر است بدانید که یکی از علت های افزایش سودا در بدن ممصرف غذاهای های سودازا مانند کلم، عدس، بادمجان، گوشت  مانده، گوشت شکار و… است. برای همین توصیه می شود در خوردن این موادغذایی افراط و تفریط نکنید.

لطفا ادامه مطلب را در «بواسیر از دیدگاه طب سنتی،نشانه ها و راه های درمان- قسمت دوم» بخوانید

منبع: آکا ایران

جدیدترین درمان بواسیر چیست؟+ درمان و راهکار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ