۵ دارو که شانس باردار شدن‌تان را به خطر می‌اندازند

مهرناز زاوه
اگر تلاش کرده‌اید باردار شوید و تاکنون شکست خورده‌اید، باید داروهای مصرفی خود را سرزنش کنید. به گفته پزشکان و متخصصان، برخی داروها می‌توانند شانس بارداری شما را تا حد زیادی کاهش دهند.

اگر تلاش کرده‌اید باردار شوید و تاکنون شکست خورده‌اید، باید داروهای مصرفی خود را سرزنش کنید. به گفته پزشکان و متخصصان، برخی داروها می‌توانند شانس بارداری شما را تا حد زیادی کاهش دهند. بنابراین قبل از مصرف آنها با پزشکتان صحبت کنید.
استروئیدها 
آیا از استروئیدهایی مانند پردنیزولون برای مقابله با آسم، آرتریت روماتوئید یا لوپوس استفاده می‌کنید؟ استروئیدها می‌توانند شانس بارداری شما را کاهش دهند. بنابراین اگر در تلاش هستید باردار شوید و از این داروها استفاده می‌کنید، حتما با پزشکتان مشورت کنید.
داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی 
داروهای ضد التهابی مانند ملوکسیکام و دیکلوفناک که برای درمان آرتریت و آرتریت روماتوئید استفاده می‌شوند، ممکن است با روند تخمک‌گذاری شما تداخل داشته باشند.
داروهای ضد افسردگی 
این داروها می‌توانند میل جنسی‌تان را کاهش داده و علاقه شما به برقراری رابطه جنسی را از بین ببرند. بنابراین اگر در حال برنامه‌ریزی برای باردار شدن هستید، قبل از مصرف این داروها با پزشکتان صحبت کنید تا یک داروی جایگزین برای‌تان تجویز کند.
سیکلوفسفامید
اگر از دوز بالای این دارو برای درمان بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس استفاده می‌کنید، از پزشکتان بخواهید یک داروی جایگزین برای شما تجویز کند. چون این دارو با روند تخمک‌گذاری تداخل دارد.
داروهای ضد روان‌پریشی 
برخی داروهای ضد روان‌پریشی مانند آمیسولپرید و ریسپریدون می‌توانند بر عملکرد غده هیپوفیز اثر گذاشته و شانس بارداری شما را تا حد زیادی کاهش دهند.
منبع: healthywomen

آیا مصرف ایبوپروفن در دوران بارداری خطر دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ