اشتباهات پوستی که قبل از عروسی باید از آنها بپرهیزید

مهرناز زاوه
کسانی که قرار است عروس شوند اغلب تحت متدهای زیبایی متعدد قرار می‌گیرند و به محصولات آرایشی گوناگون متوسل می‌شوند. با این حال، باید بدانید که گاهی اوقات این متدها چاره کار شما نیستند و ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند.

هر زنی آرزوی عروس شدن را در سر می‌پروراند. کسانی که قرار است عروس شوند اغلب تحت متدهای زیبایی متعدد قرار می‌گیرند و به محصولات آرایشی گوناگون متوسل می‌شوند. با این حال،  باید بدانید که گاهی اوقات این متدها چاره کار شما نیستند و ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند. پس اگر قرار است به زودی عروس شوید، بهتر است مراقب این اشتباهات باشید.
امتحان کردن یک ماسک یا محصول لایه‌بردار شیمیایی جدید
گاهی اوقات میل به درخشیدن آنقدر زیاد است که تازه عروسان را به استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی در یک زمان محدود وادار می‌کند. اگر پیش از این از محصول مورد نظرتان استفاده نکرده‌اید، دست نگه دارید. چون ممکن است به نتیجه دلخواهتان نرسید.
لایه‌برداری بیش از حد 
شاید فکر کنید لایه‌برداری مکرر شما را از شر سلول‌های مرده پوست رهانیده و از ظهور جوش و آکنه جلوگیری به عمل می‌آورد. بسیاری از افراد نیز عادت دارند پوست‌شان را با شدت زیاد شستشو دهند. این کار می‌تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و پوست شما را در معرض جوش و آکنه بیشتر قرار دهد. بنابراین مطمئن شوید که بیش از حد لایه‌برداری نمی‌کنید.
عدم استفاده از مرطوب‌کننده 
اگر می‌خواهید در مراسم عروسی خود بدرخشید، باید همیشه پوست خود را مرطوب نگه دارید. بهتر است از یک مرطوب‌کننده آب‌رسان برای این کار استفاده کنید.
امتحان کردن داروهای خانگی جدید
بسیاری از تازه عروسان مسیر طبیعی را انتخاب کرده و از داروهای خانگی استفاده می‌کنند. اما امتحان کردن داروهای خانگی جدید پیش از مراسم عروسی کار خوبی نیست، چون ممکن است پوست‌تان واکنش نشان دهد. بهتر است قبل از استفاده‌ی کامل، یک تست کوچک انجام دهید.
خوردن غذاهای اسیدی 
اگر به نوع غذای خود اهمیت می‌دهید، باید pH آن را نیز در نظر بگیرید. عدم تعادل سطح pH می‌تواند به ظهور آکنه و حساسیت‌های پوستی منجر شود. غذاهای اسیدی مثل شکر و زرده تخم‌مرغ موجب کاهش pH بدن می‌شوند، در حالی‌که سبزیجات و برخی میوه‌ها به ایجاد توازن در سطح pH بدن کمک می‌کنند.
منبع: health

بهترین روش‌ مراقبت از پوست صورت متناسب با سن‌تان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ