رتبه‌بندی ۲۰ میوه محبوب بر اساس محتوای قند-قسمت دوم

مهرناز زاوه
قند موجود در میوه‌ها می‌تواند به اندازه قند افزودنی بر سلامت شما اثر مخرب بگذارد.

در ادامه‌ی قسمت اول برخی از میوه‌ها را بر اساس محتوای قندشان از بیشترین تا کمترین رتبه‌بندی کرده‌ایم. 
11. زردآلو
مجموع قند: 1 فنجان، 15.3 گرم
فیبر: 3.3 گرم
این میوه درخشان روز شما را می‌سازد و به کاهش وزن کمک می‌کند. در خوردن زردآلوی خشک شده اعتدال را رعایت کنید، چون قند زیادی دارد. زردآلوی تازه سرشار از پتاسیم و ویتامین A است که موجب درخشش پوست می‌شود.
12. انگور
مجموع قند: 1 فنجان، 15.0 گرم
فیبر: 0.8 گرم
انگور قرمز و انگور سبز قند زیادی دارند، اما هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. ممکن است شنیده باشید که عصاره انگور قرمز یک نوشیدنی «سالم»است؛ دلیل این امر به محتوای رسوراترول انگور نسبت داده می‌شود که موجب بهبود سلامت قلب شده و روند چربی‌سوزی را در بدن تسریع می‌کند.
13. بلوبری
مجموع قند: 1 فنجان، 14.7 گرم
فیبر: 3.6 گرم
بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان است؛ آنتوسیانین، یک ترکیب گیاهی است که به این میوه رنگ قرمز می‌دهد. مطالعات جدید نشان داده است که خوردن بلوبری از استرس اکسیداتیو و عوارض ناشی از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می‌کند.
14. پرتقال
مجموع قند: 1 فنجان، 14.0 گرم
فیبر: 3.6 گرم
اگر اهل دویدن هستید، برنامه هر روز یک سیب را به هر روز یک پرتقال تغییر دهید تا کمتر دچار درد عضلانی شوید. با توجه به مطالعه منتشر شده در مجله بین‌المللی تغذیه و متابولیسم، دریافت ویتامین C قبل از تمرینات می‎‌تواند درد عضلانی پس از تمرین را کاهش دهد و از تشکیل رادیکال‌های آزاد جلوگیری به عمل آورد.
15. خربزه
مجموع قند: 1 فنجان، 13.8 گرم
فیبر: 1.4 گرم
خربزه یک میوه کم‌کالری است که آب زیای دارد؛ از این رو، برای کسانی که می‌خواهند شکم بزرگ‌شان را آب کنند یک گزینه عالی است. به جای فیبر، این آب خربزه است که شما را سیر نگه می‌دارد و کمک می‌کند به مرور زمان وزن کم کنید. خربزه به لطف اینکه یک میوه ادرارآور است، کمک می‌کند به سرعت لاغر شوید.
16. گلابی
مجموع قند: 1 فنجان، 13.7
فیبر: 4.3
گلابی یک میوه خیلی شیرین است که برخلاف سایر میوه‌های شیرین، تنها 100 کالری انرژی دارد. این میوه منبع ویتامین C است و 6 گرم فیبر دارد که 24 درصد از نیاز روزانه شما را تامین می‌کند.
17. سیب
مجموع قند: 1 فنجان، 13 گرم
فیبر: 3 گرم
این میوه متواضع خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید، ارزش دارد و فقط برای تهیه پای و مربا به کار گرفته نمی‌شود. سیب هم به راحتی قابل حمل است و هم یک میان‌وعده بدون دردسر که روند چربی‌سوزی را در بدن تسریع می‌کند. این میوه یک میان‌وعده عالی برای افراد مبتلا به دیابت و کسانی است که مقاومت به انسولین دارند، چون سرشار از فیبر است و قند کمی دارد.
18. هلو
مجموع قند: 1 فنجان، 12.9 گرم
فیبر: 2.3 گرم
اگر می‌خواهید وزن کم کنید، حتما هلو بخورید! به گفته محققان دانشگاه تگزاس، هلو حاوی ترکیبات فنلی است که با چاقی مبازره کرده و از کلسترول بالا، التهاب و دیابت جلوگیری به عمل می‌آورند. این آثار همان چیزی هستند که هلو را به یک میوه عالی تبدیل کرده است.
19. شلیل
مجموع قند: 1 فنجان، 11.3 گرم
فیبر: 2.4 گرم
شلیل از خانواده هلو است که پوست نرم‌تر و صاف‌تری دارد؛ همچنین از قند کمتر و فیبر بیشتری برخوردار است. شلیل مانند هلو، حاوی بتاکاروتن و ویتامین‌های A وC است. همچنین سرشار از پتاسیم است که به عملکرد سلولی بدن کمک کرده و موجب تنظیم متابولیسم بدن، حفظ تعادل pH، سنتز پروتئین و هضم بهتر کربوهیدرات‌ها در بدن می‌شود.
20. طالبی
مجموع قند: 1 فنجان، 9.4 گرم
فیبر: 0.6 گرم
طالبی هم یکی از میوه‌های کم‌کربوهیدرات است که به کاهش وزن سریع کمک می‌کند. طالبی یک میوه آب‌دار و سبک است که محتوای آب زیادی دارد. اما این تنها دلیل مرطوب بودن این میوه نیست. طالبی همچنین پتاسیم زیادی دارد. خوردن 1 فنجان طالبی در روز 14 درصد از نیاز روزانه شما به این عنصر را تامین می‌کند.
 منبع: eatthis 

میوه‌هایی که نقش دکتر شما را در خانه ایفا می کنند! +درمان خانگی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ