اگر در زمان قاعدگی این علائم را دارید، به متخصص زنان مراجعه کنید

مهرناز زاوه
در این‌ مطلب به چند وضعیت در قاعدگی اشاره می‌کنیم که در صورت مشاهده آنها حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید.

گاهی اوقات کمی تورم شکمی و مشکلات آن بخشی از روال قاعدگی بوده و طبیعی خواهد بود. اما در سایر مواقع علائم قاعدگی شما ممکن است به چیز حادتری اشاره داشته باشد. در این‌جا به چند وضعیت در قاعدگی اشاره می‌کنیم که در صورت مشاهده آنها حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید.
۱.خونریزی زیادی دارید
اگر در روزی که خونریزی‌تان زیاد است نوار تامپون زیادی مصرف کنید – یا مجبور شوید هر یک ساعت یک‌بار نوارتان را عوض کنید و این روال بیش از یک روز ادامه داشت، حتما مسئله را با متخصصان زنان در میان بگذارید. البته نگرانی در این زمینه الزاما نشان‌دهنده ناهنجاری‌های رحمی نخواهد بود. (هرچند ممکن است فیبروئیدها و پولیپ‌ها هم نقش مهمی این میان داشته باشند). بزرگ‌ترین مشکل، کم شدن خون است.
۲.مسکن‌ها هم تأثیری در از بین بردن دردتان ندارند
از دیگر نشانه‌هایی که باید به خاطرش به متخصص زنان مراجعه کنید، درد شدیدی است که حتی با خوردن دو قرص ادویل یا ژلوفن هم خوب نمی‌شود. یکی از شایع‌ترین دلایل دردهای شکمی قاعدگی، اسید چرب پروستاگلاندین شیمیایی است که داروی غیراستروئیدی ضدالتهابی مانند ادویل، تولید آن را مسدود می‌کند. بنابراین اگر مصرف این داروها باعث کاهش دردتان نشد، احتمالا دچار اندومتریوز شده‌اید که به مصرف داروهای قوی‌تر و حتی جراحی نیاز دارد.
۳.تب کرده اید
آیا این بازه زمانی در ماه برایتان با تب همراه است؟ بهتر است به متخصص مراجعه کنید. این مشکل به احتمال زیاد نشانه سندروم شوک سمی نیست – نوعی مسمومیت خونی ناشی از سموم آزادشده از باکتری‌های استافیلوکوکی. با این حال، ممکن است نشانه بیماری التهابی لگنی هم باشد که طی قاعدگی تشدید پیدا می‌کند.
۴.بین قاعدگی هایتان هم خونریزی دارید
در شرایطی که خونریزی‌های غیرطبیعی به خاطر مصرف قرص‌های کنترل بارداری اتفاقی عادی است، اگر در حال مصرف قرص نبوده و کماکان لکه‌های خون داشته باشید، حتما با پزشک متخصص تماس بگیرید. عوامل منفی احتمالی این مشکل شامل وجود پولیپ در جداره رحمی یا رشد بیش از حد آن است. از دیگر عوامل نگران‌کننده هم باید به خونریزی بعد از رابطه جنسی اشاره کرد. 
منبع: medicaldaily

شش علت دفع لخته خون در دوره عادت ماهانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ