این نوشیدنی پر طرفدار چه تاثیری بر روی مغز می گذارد؟!

jalalvand
از این پس به جای خرید شیرینی و شکلات هنگام بازدید از سالمندان برایشان قهوه خریداری کنید، البته بدون قند و شکر تا سلامت جسم و روح آنها حفظ شود.
کارشناسان به تازگی دریافتند که مصرف قهوه می تواند در جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر موثر باشد.
گفتنی است، تنها نوشیدن دو فنجان قهوه در روز می تواند تا 36 درصد خطر ابتلا به آلزایمر را در افراد کاهش دهد، متخصصان دانشگاه ویسکانسین میلواکی این نتایج را با بررسی نوشیدن 261 میلی لیتر قهوه در روز و مشاهده اثرمثبت آن بر تقویت حافظه بیش از 6هزار و 467 زن بالای 65 سال بدست آورده اند.
همه قهوه را تنها یک نوشیدنی انرژی بخش، نشاط آور و برطرف کننده احساس خواب آلودگی می دانند و این نوشیدنی خوش عطر این روزها در جهان طرفداران زیادی بدست آورده، در صورتی که خواص درمانی قهوه بسیار ارزشمندتر از عطر و طعم آن است و می تواند باعث درمان و پیشگیری ازمشکلات کبدی، تقویت قلب، مو و پوست، جلوگیری از پیری سلول های بدن و نیز مقابله با بروز بیماری آلزایمر در سالمندان شود.
کارشناسان هنوز به درستی نمی دانند که چگونه قهوه به سلامت مغز کمک می کند ، براساس یک نظریه پزشکی، کافئین موجود در قهوه به گیرنده هایی در سلول های مغزمتصل می شود که سبب افزایش سطح هوشیاری وبالا رفتن درک شهودی و شناختی در افراد بویژه سالمندان می شود و به این ترتیب از مغزآنها در مقابل ابتلا به آلزایمر محافظت می کند.
برای جلوگیری ازابتلای خود و دیگر اعضای خانواده به بیماری مرگبار آلزایمر، روزانه دوفنجان قهوه مصرف کنید، همینطور در کنار مصرف قهوه ، انجام ورزش منظم ، خودداری از مصرف دخانیات، پرهیز از خوردن غذاهای پرچرب و شیرین، انجام بازی های فکری از جمله پازل و جدول را فراموش نکنید.
در اثر بیماری آلزایمر فرد دچار فراموشی و ضعف در حافظه کوتاه مدت خود می شود و به تدریج مانند یک فرد معلول نیازبه مراقبت دائم دارد، مبتلایان به آلزایمر معمولاً به دلیل پریشانی رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان می دهند و معمولاً در اثر عوارض جانبی بیماری چون سکته یا ازکار افتادگی از دنیا می روند.
براساس آمارها در طول 50 سال آینده بیماری آلزایمر باعث مرگ میلیون ها نفر در سراسر جهان می شود و این بیماری به صورت یک مشکل جهانی فراگیر بیشتر کشورها را درگیر می کند، کشورهای زیادی در سراسر جهان اکنون  در معرض ابتلای سالمندان و میانسال های خود به آلزایمر قراردارند.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

لینک مرتبط: مزایا و معایب چای و قهوه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ