کندن جوش های این قسمت از صورت مساوی مرگ!

jalalvand
جوش صورت یک عارضه شایع میان جوانان است اما عدم مراقبت درمانی وکندن آنها با دستهای آلوده می تواند باعث ورود باکتری های مضربه بدن و بروز انواع بیماری های مرگبار شود.
اگر شما هم در مواقع ابتلا به آکنه وسوسه می شوید که با کندن جوش ها مثلاً زودتر باعث خلاصی از دستشان می شوید، بدانید که خطری بسیار جدی را متوجه پوست و سلامت بدن خود می کنید.
براساس تحقیقات متخصصان پوست و مو، کندن جوش های صورت و دستکاری آنها بویژه در ناحیه مثلت خطر صورت که محدوده لب بالا، بینی و اطراف آن تا بین ابروها را شامل می شود، باعث ورود انواع عفونت ها به بدن و حتی بروز خطر مرگ می شود.
گفتی است، در این ناحیه تجمع رگ های خونی وجود دارد و عروق خونی بزرگی در آن جریان دارند و کندن جوش ها باعث ورود باکتری ها، ویروس ها و عوامل بیماری زا به درون جریان خون و مستقیم به مغز می شود.
در اثر ورود باکتری ها به مغز فرد و عدم درمان به موقع یا تشخیص ورود عفونت، ممکن است فرد با مشکلاتی مانند از دست دادن بینایی، فلج دائم، بروز آبسه و کیست مغزی، ابتلا به بیماری مننژیت، ایجاد لخته خونی و حتی مرگ مواجه شود.
آکنه و جوش صورت در بیش از 80 درصد نوجوانان و جوانان وجود دارد و به خاطر تجمع چربی در اطراف فولیکول مو به وجود می آید، علاوه برچربی، باکتری ها نیز در محل جوش وجود دارند و دستکاری آن می تواند زمینه را برای گسترش باکتری ها و نفوذ آنها به بدن را هموار کند.
اگر شما هم دارای جوش بر روی صورت خود هستید به جای دستکاری آن که باعث سرایت آلودگی به اطراف جوش و ایجاد جوشگاه می شود، حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا اقدامات درمانی موثر برای توقف و درمان جوش ها انجام شود.
در کنار درمان های دارویی و پمادهای موضعی برای جلوگیری از بروز جوش، سعی کنید یک رژیم غذایی حاوی انواع میوه و سبزیجات داشته باشید، همینطور از خوردن مواد غذایی چرب و شیرین خودداری کنید زیرا بالا رفتن قند خون یکی از علل بروز آکنه است.
نداشتن استرس، حفظ نظافت شخصی، استفاده از کرم ضد آفتاب و محصولات آرایشی بدون چربی، انجام ورزش و نیز مصرف کم لبنیات به ویژه شیر از دیگر راه های جلوگیری از بروز این مهمان های ناخوانده بر روی صورت شما است.
در صورت بروز آکنه، صبر و حوصله برای اثر گذاری درمان ها، عدم دستکاری و مثبت اندیشی می تواند به سرعت آنها را خوب کند و پوستی صاف وشفاف داشته باشید.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

لینک مرتبط: تاثیرات روانی آکنه تا چه حد اعتماد به نفس را تخریب می کند؟!  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ