آیا واردات روغن پالم کاهش می یابد؟!

jalalvand
در هفته گذشته وزارت بهداشت نسبت به اخبار منتشر شده از سخنرانی ریاست جمهوری در مورد روغن پالم، واکنش نشان داد.
وزارت بهداشت در هفته گذشته گزارشی از واردات روغن پالم ارائه داد و شاهد مرگ 2 عضو از خانواده پزشک معروف تبریزی در اثر مصرف غذای نذری بود.
کاهش 15 درصدی واردات روغن پالم در ٦ماهه اول امسال 
ایرج حریرچى قائم مقام وزارت بهداشت در واکنش به اخبار منتشر شده از اظهارات ریاست جمهورى مبنى بر سالم بودن روغن پالم، بیان کرد: از مخلوط کردن سلامت مردم با سیاست گله دارم چرا که متن سخنرانى ریاست جمهورى با سالم خواندن روغن پالم فاصله زیادى دارد و دکتر روحانى ضمن اشاره به سلامتى مردم مالزی و صادرات عظیم روغن پالم از این کشور، از اعزام هیاتى براى بررسى بیشتر این روغن به مالزى خبر داد.
قائم مقام وزارت بهداشت گفت: واردات روغن پالم در 6 ماهه اول سال ٩٥ نسبت به سال گذشته،١٥ درصد کاهش داشته است.
عکس های بیمارستان قائم سیاه نمایی است 
علی ماهر معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت در واکنش به انتشار عکس هایی از بیمارستان قائم مشهد 247 روز پس از بازدید وزیر بهداشت و وعده هایی برای بازسازی آنها، عنوان کرد: در بیمارستان قائم، به دلیل ازدحام جمعیت، مردم مشکلات زیادی داشتند که پس از بازدید، برنامه ریزی برای بازسازی بیمارستان صورت گرفت. 27 میلیارد برای بازسازی کامل بیمارستان پیش بینی شد که تاکنون 17 میلیارد آن به بیمارستان پرداخت هزینه شده است.
ماهر تصریح کرد: عکس های این بیمارستان اکنون قابل مقایسه با عکس های 247 روز پیش نیست و تصاویر منتشر شده در برخی رسانه ها سیاه نمایی است.
آخرین جزییات مسمومیت خانواده پزشک تبریزى
تقى زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکى تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پرشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متاسفانه مادربزرگ و همسر دکتر صلحی فوت کرده‌اند و  پدر و مادر ایشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان سینا حال مطلوبى دارند.
وى افزود: برادر ایشان نیز بسترى شده بود اما مرخص و مجدد در بیمارستان بستری شده است. البته دکتر صلحى تنها عضو از خانواده است که از غذاى نذرى مصرف نکرده  و مسموم نشده است.
وزارت بهداشت منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی درباره حادثه صلحی/ مقدار ذخیره خون در کشور به هفت روز افزایش یافت 
هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه بازدید از سازمان انتقال خون در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های مسئولان انتقال خون و مردم کشورمان اظهار داشت: طی سه شب گذشته مقدار ذخیره خون 1.2 بوده که با همت سازمان انتقال خون و مردم خیرخواه کشور به میزان هفت روز افزایش یافته است.
هاشمی در خصوص حادثه دکتر صلحی اظهار داشت: این اتفاق بسیار وحشتناک بوده و باید منتظر اعلام نظر مسئولان امنیتی کشور بوده تا با بررسی کامل شواهد نظر قطعی خود را اعلام کنند.
استقرار ۵۵ گروه نظارت بر قربانی دام در ایام تاسوعا و عاشورا در استان تهران 
علی اصغر برایی نژاد مدیر کل دفتر دامپزشکی استان تهران در خصوص گروه های نظارتی بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تهران بیان کرد: دامپزشکی استان تهران ۵۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار مستقر در سطح استان تهران برای بازرسی بهداشتی و شرعی دام قربانی در ایام عزاداری در نظر گرفته است.
برایی نژاد با اشاره به اینکه پنج گروه نظارتی نیز توسط اداره کل دامپزشکی در استان تهران در نظر گرفته شده است، ادامه داد: در مجموع ۵۵ اکیپ ثابت و سیار نظارت بهداشتی و شرعی بر دام به صورت رایگان در چهار روز ایام عزاداری به بازرسی بهداشتی و شرعی بر دام قربانی می پردازند.

منبع: باشگاه خبر نگاران جوان

لینک مرتبط: سالم ترین روغن های خوراکی سرخ کردنی کدام اند؟

دمای روغن سرخ کردنی باید چقدر باشد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ