خط‌خطی‌هایتان درباره شما چه می‌گویند؟

مهرناز زاوه
لئوناردو داوینچی این کار را می‌کرد. گوگل نیز از آن در مناسبت‌های خاص استفاده می‌کند. شما هم احتمالا هنگام تلفنی صحبت کردن و یا وقتی در افکارتان فرورفته‌اید این کار را می‌کنید. داریم درباره خط‌خطی کردن صحبت می‌کنیم.

لئوناردو داوینچی این کار را می‌کرد. گوگل نیز از آن در مناسبت‌های خاص استفاده می‌کند. شما هم احتمالا هنگام تلفنی صحبت کردن و یا وقتی در افکارتان فرورفته‌اید این کار را می‌کنید. داریم درباره خط‌خطی کردن صحبت می‌کنیم. این تفریح یک سرگرمی ابتدایی است که محبوبیت زیادی دارد و می‌توان گفت همه‌گیر است. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خط‌خطی کردن می‌تواند سطح تمرکز و خلاقیت شما را ارتقا داده و حتی ضمیر ناخودآگاه شما را برملا سازد.
اشکال هندسی یا انتزاعی
اشکالی مثل مثلث، مربع، ستاره و یا الگوهایی با خطوط راست مانند دایره، خطوط مارپیچ یا خطوط کج و معوج.
کشیدن لبه‌های صاف حاکی از نیاز فوری به اعمال کنترل، حد و مرز و نظم و ترتیب است. کشیدن منحنی‌هایی مانند دایره و حلقه نیز نشان می‌دهد که افکار شما از یک بعد عاطفی نشأت می‌گیرند. معمولا وقتی می‌خواهید یک تصمیم بزرگ بگیرید، دست به این کار می‌زنید. اگر اشکالی با لبه تند و تیز کشیدید، یعنی به احتمال زیاد یک تصمیم عملی خواهید گرفت؛ در مقابل، کشیدن لبه‌های گرد نشان‎‌دهنده گرایش شما به غریزه درونی‌تان است.
اشیاء
اشکالی مثل قلب، ساعت، صندلی، فنجان و غیره.
تفسیر اشیاء بی‌جان شبیه به تجزیه و تحلیل رویاهایی است که در طول شب می‌بینید؛ برای این کار باید به سمبل‌های درونی آن شیء توجه کنید. به عنوان مثال، کشیدن قلب می‌تواند نشانه عشق باشد، اما کشیدن یک قلب داخل قلبی دیگر نشان‌دهنده این است که به عشق بیشتری نیاز دارید. کشیدن ساعت نیز ممکن است حاکی از وجود یک ضرب‌العجل باشد. یک فنجان خالی هم می‌تواند نشانه سقوط و شکست عاطفی شما باشد.
معمولا وقتی می‌خواهید امورات خود را اولویت‌بندی کنید، این کار را می‌کنید. باید ببینید به طور غریزی به کدام سمت می‌روید. سعی کنید توجه خود را بر امور روزانه معطوف نمایید. اگر مشکل داشتید، می‌توانید بر روابطتان نیز تمرکز کنید.
گرافیتی
کشیدن کلاه روی سر گربه‌ای که عکسش درون مجله چاپ شده، شاخ گذاشتن بالای سر خواننده‌ها و یا کشیدن مژه‌های بلند برای خانم بازیگر.
به گفته محققان، وقتی انسان نسبت به رویایی که در سرش می‌پروراند، احساس گناه می‌کند، به سمت کشیدن شاخ شیطانی سوق داده می‌شود. همچنین، کارتونی کشیدن چشم افراد در نقاشی نیز حاکی از خودآگاهی فرد است.
معمولا وقتی سرخوش هستید، برای داشتن سرگرمی بیشتر این کار را می‌کنید. این کار یک مزیت بزرگ دارد: به شما کمک می‌کند که افکار جانبی خود را دور بریزید.
ماندالا (نوعی شکل اساطیری)
اشکالی مانند الگوهای متحد المرکز (به عنوان مثال، کشیدن گل و سپس برگ در اطراف آن، و پس از آن یک گلبرگ دیگر).
این اشکال نشان می‌دهند که بیش از حد خوشبین هستید!
معمولا وقتی تنبل و بی‌حوصله هستید، این کار را می‌کنید. تکرار خطوط، تسکین‌دهنده است و افکار منفی را از شما دور می‌کند. استفاده از رنگ‌های روشن و فضای سفید نیز حاکی از دامنه امیدواری شماست.
منظره و طبیعت
اشکالی مثل درخت، گل، خورشید، آبشار، اقیانوس و غیره.
شما عاشق طبیعت هستید و به آن اهمیت می‌دهید یا احساس می‌کنید در قفس هستید و باید بیرون بروید. کشیدن خورشید نشان می‌دهد که تخیل قوی‌ای دارید؛ طرح گل نیز حاکی از آن است که به دنبال توسعه هستید (کار یا یک رابطه طولانی). کشیدن شاخ و برگ افتاده نیز نشان‌دهنده نگرانی شماست.
معمولا وقتی قصد هدف‌گذاری دارید، این کار را می‌کنید. کشیدن تصاویری که به بیرون از خانه مرتبط است، شما را در این امر یاری خواهد کرد. در غیر این صورت، ممکن است موفق نشوید.
انسان
اشکالی مانند چشم، صورت و یا انسان کامل.
آنچه در نقاشی به تصویر می‌کشید، بیانگر احساسات شما خواهد بود. اما اگر شادی به تصویر کشده شده بیش از حد اغراق‌آمیز باشد، ممکن است واقعا چنین احساسی نداشته باشید.
معمولا وقتی می‌خواهید تاثیر یک فرد جدید را بر زندگی خود بسنجید، دست به این کار می‌زنید. اگر فرد مورد نظر را با چشم‌های کوچک و کشیده به تصویر می‌کشید، احتمالا نمی‌توانید به او اعتماد کنید.
کلمات و حروف
اشکالی مانند اسامی پسرانه، روزهای هفته، حروف اول اسم‌‌تان و غیره.
آیا عادت دارید نام‌تان را خط‌خطی کنید؟ برای سرنخ‌های بیشتر، به موقعیت نام‌تان روی کاغذ نگاه کنید. اگر به سمت پایین گرایش دارد، ممکن است بدخلق، خسته و یا بدبین باشید. گرایش به بالای کاغذ نیز حاکی از مثبت‌اندیشی و اعتماد به نفس شماست.
معمولا وقتی می‌خواهید اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید، دست به این کار می‌زنید.
هاشور زدن
رنگ کردن یا هاشور زدن فضای خالی حروف بر روی کاغذ.
یک شخصیت وظیفه‌شناس دارید و با انجام این کار احساس موفقیت می‌کنید.
معمولا وقتی در یک جلسه سخت و پیچیده شرکت دارید، دست به این کار می‌زنید. هاشور زدن فضای خالی بین حروف کمک می‌کند که ذهن‌تان را از افکارو خیالات سرگردان برهانید و ایده‌های جدیدتری را در سر بپرورانید.
منبع: health 

۱۰ نکته روانشناسی که عاشق‌ها باید بدانند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ