چگونه بعد از زایمان از بی‌اختیاری ادرار جلوگیری کنیم؟

مهرناز زاوه
آیا بعد از بارداری دچار مشکلات مثانه و مشکلات ادراری هستید؟ در اینجا به نکات مهمی در این زمینه و پس از زایمان اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.

آیا بعد از بارداری دچار مشکلات مثانه و مشکلات ادراری هستید؟ در اینجا به نکات مهمی در این زمینه و پس از زایمان اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود. 
کم شدن قدرت کنترل مثانه در دوران بعد از زایمان چیست؟
ترشح غیرارادی ادرار که اغلب مادرانی که تازه فارغ شده‌اند آن را تجربه خواهند کرد، خصوصا هنگام خندیدن، عطسه زدن، سرفه کردن و یا انجام هر نوع فعالیت سخت و طاقت‌فرسا. (آیا پیاده‌روی را هم باید جزو فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسا قلمداد کرد؟)
علت
علائم شایع پس از زایمان مربوط به این مشکل به خاطر عضلات ضعیف‌شده اطراف مثانه و لگن هنگام بارداری و زایمان بوده که زمانی که ادرارتان می‌گیرد – یا وقتی متوقف می‌شود کنترل آن را برایتان دشوار خواهد ساخت. علاوه بر این، این مشکل دقیقا برای مثانه رخ داده و آن را تحت فشار قرار داده و پیشگیری از ترشح را در آن دشوار خواهد ساخت. تغییرات هورمونی در دوران بارداری و بعد از آن هم می‌تواند به مثانه‌تان فشار وارد آورد (از طرفی ممکن است با کنترل مثانه در دوران بارداری هم به مشکل بربخورید).
کارهایی که می‌توان بعد از بارداری برای مثانه انجام داد
-تمرینات کگل را فراموش نکنید. سعی کنید روزانه سه سِت ۳۰ دقیقه‌ای این تمرینات را انجام دهید.
-سعی کنید اضافه‌وزن مربوط به دوران بارداری‌تان را کاهش دهید، چرا که وزن اضافی کماکان بر مثانه‌تان فشار وارد خواهد کرد. 
-سعی کنید مثانه‌تان را به اصطلاح تربیت کنید. پیش از آنکه نیاز به ادرار کردن پیدا کنید هر ۳۰ دقیقه ادرار کنید – و بعد سعی کنید این فواصل را طولانی‌تر نمائید.
-سعی کنید بعد از باداری دچار یبوست نشوید، تا به این طریق پر شدن معده فشاری به مثانه‌تان وارد نخواهد کرد. 
-از خوردن قهوه، مرکبات، گوجه‌فرنگی، نوشابه پرهیز کنید چرا که تمام این‌ها برای مثانه‌تان مضر بوده و کنترل ادرار را سخت‌‌تر خواهد کرد.
منبع: thehealthsite

عادت هایی که باعث بی اختیاری ادرار می شوند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ