سوپ‌هایی از سرتاسر جهان برای درمان سرماخوردگی

مهرناز زاوه
سوپ و سرماخوردگی ارتباط نزدیکی با هم دارند. یکی از مزایای آن برای سرماخوردگی این است که بخار آن باعث باز شدن گرفتگی سینوس‌ها شده و سوپ آبکی هم باعث تسکین علائم سرماخوردگی خواهد شد.

سوپ و سرماخوردگی ارتباط نزدیکی با هم دارند. یکی از مزایای آن برای سرماخوردگی این است که بخار آن باعث باز شدن گرفتگی سینوس‌ها شده و سوپ آبکی هم باعث تسکین علائم سرماخوردگی خواهد شد. در اینجا به سوپ‌های مختلف مربوط به برخی کشورهای جهان اشاره می‌کنیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.
ژاپن / سوپ میسو
میسو که از دانه‌های تخمیرشده سویا و غلات درست می‌شود سرشار از پروتئین بوده و ویتامین B ، ویتامین E و K و نیز اسید فولیک، پروتئین و روی فراوان دارد. تحقیقات نشان می‌دهد میسو باکتری‌های مفید روده را تغذیه و تأمین می‌کند؛ این باکتری‌ها برای حفظ سلامت و شادمانی ما بسیار مفیدند. این سوپ باعث بهبود علائم بعد از یائسگی در زنان شده و خطر سرطان و پوکی استخوان را در آنها کم می‌کند.
مکزیک / سوپ تورتیا
سوپ تورتیا سرشار از ترکیبات سالم و مغذی است. در واقع این سوپ با تکه‌های ذرت تفت‌داده با مواد اولیه سوپ که حاوی گوجه‌فرنگی، سیر، پیاز و فلفل است تهیه می‌شود. فلفل‌ تند در قالب بازکننده گرفتگی‌های تنفسی عمل کرده، سیر می‌تواند طول مدت سرماخوردگی را کاهش دهد – و یا حتی از بروز آن پیشگیری کند – و پیاز علاوه بر آنکه حاوی آهن، پتاسیم، ویتامین C و سایر ترکیبات مفید است در درمان سرماخوردگی تأثیر به‌سزایی دارد.
یونان / سوپ مرغ و لیمو
مانند هر سوپ دیگری، روش‌های زیادی برای درست کردن این سوپ که در بین یونانی‌ها زبانزد است وجود دارد، اما علاوه بر ترکیبات مشخص آن یعنی مرغ و لیمو، این سوپ اغلب حاوی تخم‌مرغ و برنج و نیز سبزیجاتی مانند کرفس، هویج و پیاز است. سس آبلیمو و تخم‌مرغ که آن را آوگولمونو می‌نامند در این سوپ اهمیت فراوانی دارد – مرکباتی مانند لیمو سرشار از ویتامین C بوده که به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا با سرماخوردگی مبارزه کند و می‌تواند گرفتگی‌های سینوسی و تنفسی را از بین ببرد.
انواع مختلف سوپ مرغ برای درمان سرماخوردگی مصرف می‌شود و راز داستان هم نحوه عملکرد و تأثیر مرغ و سبزیجات با هم است. در واقع مواد و ترکیبات این سوپ مانع از حرکت نوتروفیل‌ها می‌شوند؛ نوتروفیل، شایع‌ترین نوع سلول‌های گلبول‌ سفید است که در برابر عفونت از بدن مراقبت کرده و این کار به کاهش علائم سرماخوردگی در مجرای تنفسی فوقانی کمک می‌کند.  
منبع: medicaldaily

سوپ چگونه باعث می شود لاغر شوید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ