چقدر طول می‌کشد تا پس از توقف تمرینات ورزشی، حجم عضلاتتان کم شود؟

مهرناز زاوه
می‌توان گفت هرچه میزان تناسب اندام و ورزیدگی عضلاتتان بیشتر باشد، در صورت عدم تحرک، حجم بیشتری از شما کم خواهد شد.

یک چیزی درباره تابستان وجود دارد که باعث می‌شود چسبیدن به یک برنامه ورزشی و دنبال کردن منظم آن برایتان دشوار شود. اگرچه چند جلسه باشگاه نرفتن در کل باعث نخواهد شد که تلاش شما برای کاهش وزن بیهوده و بی‌ثمر باشد اما در کل این روال، کار ساده و راحتی است. یافته‌ها نشان می‌دهند این مسئله علاوه بر این‌که بر فیزیک، تناسب اندام و مقاومت شما تأثیر می‌گذارد، به دست آوردن دوباره حجم کم شده عضلات بعد از دو هفته بی‌تحرکی و ورزش نکردن، چیزی حدود سه برابر بیشتر طول می‌کشد.
محققان برای رسیدن به این یافته‌ها، ۱۷ مرد فعال و پرتحرک بیست و چند ساله و ۱۵ مرد فعال را در سنین شصت سالگی مورد بررسی قرار دادند. هر یک از شرکت‌کنندگان به مدت دو هفته یک پای خود را حرکت نمی‌دادند. بعد از دو هفته عدم تحرک، همه شرکت‌کنندگان تناسب فیزیکی و حجم عضلانی‌شان کم شد. با این حال، گروه جوان‌تر چیزی حدود نیم کیلو از حجم عضلات و ۳۰ درصد از مقاومت عضلانی‌شان کاهش پیدا کرد در شرایطی که گروه مسن‌تر تنها ۲۷۰ گرم از حجم عضلات و ۲۰ درصد از مقاومتشان کم شد. بنابراین می‌توان گفت هرچه میزان تناسب اندام و ورزیدگی عضلاتتان بیشتر باشد، در صورت عدم تحرک، حجم بیشتری از شما کم خواهد شد. 
بعد از سپری کردن دوره بی‌تحرکی، این افراد بیش از چهار بار در هفته وقت صرف کردند تا با ورزش بتوانند حجم عضلات از دست رفته، مقاومت و تناسب اندام خود را بازیابند و در نهایت این دوره چیزی حدود شش هفته طول کشید تا بتوانند به اندام اولیه خود برسند. 
منبع: thehealthsite

پروتئین‌های عالی برای عضله‌سازی و کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ