اگر تمام روز می‌نشینید، این ۱۰ غذای لاغرکننده را از دست ندهید

مهرناز زاوه
تعدیل رژیم غذایی بهترین کار ممکن برای کاهش خطراتی است که نشستن طولانی‌مدت به دنبال دارد. مواد غذایی ضد‌ التهاب مانند آووکادو و ماهی نه تنها به بهبود سلامتی و تندرستی شما کمک می‌کنند، بلکه از التهاب ناشی از نشستن نیز جلوگیری به عمل می‌آورند.

تعدیل رژیم غذایی بهترین کار ممکن برای کاهش خطراتی است که نشستن طولانی‌مدت به دنبال دارد. مواد غذایی ضد‌ التهاب مانند آووکادو و ماهی نه تنها به بهبود سلامتی و تندرستی شما کمک می‌کنند، بلکه از التهاب ناشی از نشستن نیز جلوگیری به عمل می‌آورند. اگر کل روز مجبورید بنشینید، این 10 غذای لاغرکننده را بیشتر مصرف کنید تا سریع‌تر لاغر شوید.
1. توت
یک خبر خوب برای دوست‌داران میوه: خوردن توت به شکل قابل‌توجهی باعث کاهش التهابات در بدن می‌شود. توت حاوی فلاونوئیدهای قدرتمندی به نام آنتوسیانین است که از فعالیت ژن‌های التهابی جلوگیری به عمل می‌آورند. زغال اخته، بیش از سایر توت‌ها آنتوسیانین دارد. همچنین سرشار از ویتامین C و رسوراترول است که با جلوگیری از انتشار رادیکال‌های آزاد از گسترش التهاب در بدن جلوگیری می‌کند.
2. آجیل
با اینکه آجیل به اندازه امگا3 حیوانی مقوی نیست، اما منبع بزرگ یک ضد التهاب گیاهی است که به اختصار ALA (آلفا-لینولنیک اسید) نامیده می‌شود. گردو بیش از سایر آجیل‌ها حاوی آلفا-لینولنیک اسید است، اما بادام بهترین منبع ویتامین E و آنتی اکسیدان است که به محافظت از سلول‌های بدن در برابر التهاب کمک می‌کنند.
3. آناناس
آناناس حاوی یک ضد التهاب قوی به نام بروملین است. بروملین در کل میوه وجود دارد، اما مقدار آن در ساقه آناناس بیشتر است. سعی کنید هسته آناناس را به همراه گوشت شیرینش میل کنید تا از مزایای ضد التهابی آن بهره‌مند شوید.
4. روغن زیتون
روغن زیتون مانند ایبوپروفن با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور COX-1 و COX-2 از بروز التهاب جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش داده و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. به همین دلیل، به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی مناسب برای لاغری شناخته می‌شود.
5. زردچوبه
باید از کورکومین برای رنگ زرد روشن زردچوبه تشکر کنید. اما رنگ زردچوبه تنها نکته مثبت درباره این ادویه نیست. این ادویه خواص ضد التهابی قابل‌توجهی دارد و حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی است که باید حتما در رژیم غذایی شما گنجانده شوند. کورکومین با جلوگیری از انتشار آنزیم‌های التهاب‌آور عمل می‌کند. این ادویه به کاهش سایز دور کمرتان نیز کمک می‌کند. محققان در یکی از آزمایش‌هایی که روی موش‌ها انجام دادند، دریافتند که مصرف زردچوبه به کاهش سطح چربی در بدن موش‌ها کمک می‌کند.
6. سیر
سیر علاوه بر عطر و طعم خاصی که به غذای شما می‌دهد، از شیوع التهاب در بدن نیز جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های سیر از خواص این ماده غذایی بهره‌مند شوید، اما مطالعات محققان نشان داده است که سیر تازه مزایای بسیار بیشتری دارد که یکی از آنها کاهش وزن است. خبر دیگر این است که مطالعات اخیر نشان داده سیر از سوخت و ساز قند خون بدن محافظت می کند و به کنترل سطح چربی در خون کمک می‌کند.
7. چای سبز
دلایل خوبی برای نوشیدن چای سبز وجود دارد. این نوشیدنی ملایم به عنوان معجزه سلامت قرن شناخته می‌شود، چون خواص ضد التهابی دارد و به کاهش وزن شما کمک می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات و پلی فنل موجود در چای سبز این نوشیدنی را به یک اکسیر ضد التهاب قوی تبدیل کرده‌اند.
8. آووکادو
آووکادو سرشار از اولئیک اسید چرب است که به کاهش التهاب در سلول‌های عضلانی، رفع مقاومت به انسولین و حتی کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. محققان در یکی از مطالعات خود دریافتند که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های غیر اشباع از انباشت چربی در اطراف شکم جلوگیری کرده و باعث لاغری می‌شود.
9. ماهی‌های چرب
بسیاری از مواد غذایی با استفاده از چربی‌های ترانس و روغن‌های نباتی خطرناک (مانند سویا، ذرت، آفتاب‌گردان، روغن نخل و غیره) تهیه می‌شوند که حاوی امگا6 قابل‌توجهی هستند، اما امگا3 اندکی دارند. از این رو، توصیه می‌شود از مصرف این مواد غذایی بپرهیزید و به جای آن ماهی چرب بخورید. با این حال، آمریکایی‌ها در اکثر وعده‌های غذایی خود از محصولات حاوی امگا6 و روغن‌های نباتی استفاده می‌کنند.
10. تخم کتان
تخم کتان یکی از بهترین منابع آلفا لینولنیک اسید (ALA) است که نوعی اسید چرب امگا3 به شمار می‌رود. در واقع، این ماده غذایی بیش از سایر منابع چربی حاوی مواد مغذی است. توجه داشته باشید که تخم کتان بسیار حساس است و به راحتی اکسیده می‌شود. بنابراین، قبل از مصرف باید آن را آسیاب کنید تا از فواید کامل تخم کتان بهره‌مند شوید.
منبع: eatthis 

پروتئین‌های عالی برای عضله‌سازی و کاهش وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ