جراحى کودکان به دست تیم بین‌المللى تکذیب شد! +اصل ماجرا

jalalvand
مدیر عامل بنیاد نیک‌ورزى شریان از اجراى پنجمین ماموریت خود در راستاى حمایت از کودکان مبتلا به بیمارى قلبى در بیمارستان لواسانى خبر داد.
على بروجردى مدیر عامل بنیاد نیک ورزى شریان گفت: بنیاد نیک‌ورزى شریان یک نهاد مردمى و حامى کودکان مبتلا به بیمارى مادرزادى قلبى تا سن 18 سال است که پنجمین ماموریت خود را از 10 تا 20 آبان ماه در بیمارستان لواسانى انجام مى دهد.
وى با بیان اینکه 2 ماموریت گذشته در مرکز طبی کودکان و 2 ماموریت در بیمارستان شهید مدرس صورت گرفته اضافه کرد: در طى این ماموریت ها تیم جراحان بین المللى از بهترین مراکز جراحى قلب در سراسر کشور دعوت شده و در قالب برنامه هاى 2 هفته اى، کلیه کودکان زیر نظر و مسئولیت پزشکان بیمارستان لواسانى بسترى و درمان مى شوند.
وى این برنامه علمى و آموزشى را زیر نظر انجمن جراحان قلب ایران اعلام کرد و ادامه داد: درمان کودکان به دست تیم بین المللى انجام نشده و تمام مسئولیت کودکان با پزشکان بیمارستان لواسانى است.
محمد حسین میردهقان، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: ارائه خدمات درمانی توسط تیم های پزشکی خارجی در کشور بدون مجوزهای وزارت بهداشت ممنوع است. نظر به اخبار منتشره در خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی مبنی بر حضور  دو هفته ای تیمی از برجسته ترین جراحان قلب آمریکا و اروپا در ایران و بیمارستان لواسانی و انجام اعمال جراحی پیچیده و کم سابقه، این نکته قابل ذکر است که بر اساس قوانین موجود هر گونه فعالیت اشتغال و اقدامات درمانی بدون اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غیرمجاز است.

گفتنی است؛ تاکنون 50 بیمار از بین بیماران بیمارستان شهید لواسانی داوطلب شده اند.

لینک‌مرتبط: 

جراحی قلب کودکان ایرانی به وسیله جراحان اروپایی و آمریکایی!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ