چه خوراکی هایی نورون های مغز ما را می کشند؟!+ عوارض

jalalvand
تحقیقات نشان می‌دهد کارکرد صحیح مغز تا حدود زیادی وابسته به غذاهایی است که مصرف می‌کنیم.
کارشناسان اعلام کرده اند مصرف قند و شیرینی می تواند برای سلامت مغز نوجوانان بسیار مضر باشد و سبب رشد نیافتن بخش های مختلف آن شود.
کارشناسان دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا به تازگی دریافتند مصرف مواد شیرین و پرچرب سبب تغییر در مرکز پاداش‌دهی مغز نوجوانان می شود و فرد را دچار اعتیاد به مصرف این نوع مواد غذایی می‌کند.
بر اساس تحقیقات این پژوهشگران، مصرف مواد غذایی فست فود و چرب و شیرین می تواند سبب افت حافظه و قدرت یادگیری در نوجوانان شود و بر عملکرد مغزی آنها تاثیر مخرب داشته باشد.
کارشناسان حتی با تحقیق بر روی رفتار موش های آزمایشگاهی و تعمیم آن به انسان ها دریافتند افرادی که در رژیم غذایی خود مصرف مواد غذایی چرب و شیرین را دارند رفتارهای پرخاشگرانه به نسبت سایر افراد از خود نشان می دهند و بیشتر دچار برخوردهای فیزیکی با دیگران می شوند.
خوردن تنقلات پرچرب و شیرین علاوه بر ابتلای افراد به بیماری های قلبی عروقی می تواند سبب سکته مغزی ، دیابت و چاقی در نوجوانان و پایین آمدن سن بلوغ شود که تاثیرات مخربی بر سلامت نوجوان می گذارد.
در تحقیقی همسو این نتیجه بدست آمده است که مصرف تنقلات و انواع شیرینی و خوراکی های شور  می تواند باعث نابودی نورون های مغزی و آسیب دیدن بخش هیپوکامپ مغز شود که مسئول حافظه و یادگیری در افراد است.
از طرفی کارشناسان اعلام کرده اند اگر از دوران نوجوانی رژیم غذایی اصلاح شود با توجه به انعطاف‌پذیری بالای مغز نوجوانان می توان از آسیب مغزی در این برهه زمانی جلوگیری کرد اما هر چه سن فرد بالاتر برود با توجه به شکل‌گیری کامل سلول های مغزی و پیوند بین سلول های عصبی، تغییر عادت های ایجاد شده در مغز مشکل تر خواهد بود.
کارشناسان علت علاقه بیش از حد افراد و بویژه نوجوانان به خوردن مواد غذایی پرچرب و فست فود را آسان بودن دسترسی و عدم نیاز به صرف وقت زیاد برای آماده کردن و مصرف آنها می دانند. این در حالی است که مواد غذایی سالم اغلب نیازمند صرف زمان نسبتا زیادی تا آماده شدن هستند.

این دو نان بسیار چاق کننده هستند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ