تازه وزن کم کرده‌اید؟ این غذاها را بخورید

مهرناز زاوه
اگرچه برخی رژیم‌های غذایی طوری هستند که باعث تسریع روند کاهش وزن می‌شوند، اما داشتن وزن متعادل و سالم مستلزم به کار بستن تاکتیک‌هایی است. به‌جای رعایت یک‌سری قوانین سفت و سخت غذایی، بهتر است دستورالعمل‌های انعطاف‌پذیر غذایی و برنامه‌های خوراکی قابل تغییر برای خودتان در نظر بگیرید.

کاهش وزن هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ فیزیولوژیکی کاری سخت و طاقت‌فرساست. برای آنکه بتوانید به شکل موفقیت‌آمیزی وزن کم کنید باید فردی منظم، خلاق و مصمم باشید. رسیدن به وزن ایده‌آل‌تان واقعا ارزشش را دارد.
اگرچه برخی رژیم‌های غذایی طوری هستند که باعث تسریع روند کاهش وزن می‌شوند، اما داشتن وزن متعادل و سالم مستلزم به کار بستن تاکتیک‌هایی است. به‌جای رعایت یک‌سری قوانین سفت و سخت غذایی، بهتر است دستورالعمل‌های انعطاف‌پذیر غذایی و برنامه‌های خوراکی قابل تغییر برای خودتان در نظر بگیرید. در اینجا به برخی غذاها جهت حفظ تعادل وزنی‌تان اشاره می‌کنیم.
لیمو؛ میوه‌ مهمی برای حفظ تعادل وزنی است؛ چرا که هر نوع غذایی اعم از سبزیجات، غذاهای دریایی و یا گوشت را خوش‌مزه‌تر می‌کند. علاوه بر آن آب لیمو هم باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود.
مارچوبه؛ ساقه‌های سبز و بلند مارچوبه اغلب لابه‌لای پوره سیب‌زمینی و استیک دیده می‌شود، اما این سبزی را باید یکی از چیزهای اصلی برای شام در نظر گرفت. یک فنجان از آن حاوی ۳۲ کالری بوده و ساقه‌های فیبردار آن به کُندی تجزیه می‌شود و همین باعث مقاومت نسبت به ویارهای نیمه‌شب می‌گردد.
برنج قهوه‌ای؛ نادیده گرفتن کامل کربوهیدرات‌ها امری غیرعادی و نامعقول است. غلاتی مانند برنج قهوه‌ای مؤلفه‌ای اساسی در هر برنامه غذایی سالم محسوب می‌شود چرا که آنها را در قالب جایگزینی برای سایر کربوهیدرات‌هایی که خواص‌شان کمتر است مانند برنج سفید، پاستا و یا نان استفاده می‌کنند. یک فنجان برنج قهوه‌ای پخته‌شده ۱۱۶ کالری، ۴ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین دارد.
شکلات تلخ؛ تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که پیش از غذایشان حدود ۱۰۰ گرم شکلات تلخ می‌خورند نسبت به مردانی که همین میزان شیرشکلات می‌خورند، ۱۷ درصد کالری کمتری مصرف می‌کنند. دلیلش آن است که کاکائوی موجود در شکلات تلخ حاوی اسید استاریک بوده که با کاهش هاضمه باعث افزایش اشباع بودن در فرد می‌شود.
به خاطر داشته باشید نیازی نیست به طور کامل روی هله‌هوله خط بطلان بکشید. بیشتر دستورات غذایی برای همبرگر، پیتزا، ‌سیب‌زمینی سرخ‌کرده و یا پوره سیب‌زمینی وقتی در خانه درست می‌شوند، نمک کمتری دارند و میزان کالری‌شان هم پائین‌تر از فست‌فودهای رستورانی است.
از خوردن اسنک نترسید. مادامی که چیزی بخورید که کالری کم و فیبر زیادی داشته باشد، برخی تنقلات در وسط روز به شما کمک خواهد کرد گاهی نسبت به جزئیات رژیم غذایی‌تان جاخالی بدهید.
منبع: medicinenet

به این دلایل عجیب وزن‌تان در حال زیاد شدن است

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ