با فیس‌بوک بیشتر عمر کنید!

مهرناز زاوه
یکی از مزایای داشتن دوستان نزدیک افزایش طول عمر است. نتایج یک مطالعه جامع که در یک دوره 9 ساله به انجام رسیده بود نشان می‌دهد افرادی که ارتباطات اجتماعی چندانی ندارند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند.

در جهان پرمشغله امروز، بسیاری از افراد دور از خانه و خانواده خود زندگی می‌کنند. این مسئله گاهی اوقات به قطع روابط اجتماعی و عاطفی افراد و انزوای آنها منجر می‌شود. یکی از مزایای داشتن دوستان نزدیک افزایش طول عمر است. نتایج یک مطالعه جامع که در یک دوره 9 ساله به انجام رسیده بود نشان می‌دهد افرادی که ارتباطات اجتماعی چندانی ندارند، بیشتر در معرض خطر مرگ زودرس قرار دارند. مطالعات دیگری نیز در این زمینه به انجام رسیده و همگی به نتایج مشابهی ختم شده‌اند.
بررسی بیش از 148 مطالعه قبلی در این زمینه نشان داده است که روابط اجتماعی قوی شانس زنده ماندن افراد را به میزان 50٪ افزایش می‌دهد. یافته‌های این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که تنهایی یک عامل خطر بزرگ است که به اندازه سیگار و مصرف الکل خطر مرگ زودرس را به دنبال دارد.
یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که استفاده از فیس‌بوک باعث افزایش طول عمر افراد می‌شود. با این حال، این مسئله تنها در مورد کسانی صدق می‌کند که از فیس‌بوک برای حفظ و بهبود ارتباطات اجتماعی خود در زندگی واقعی استفاده می‌کنند. در این مطالعه 12 میلیون کاربر فیس‌بوک مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌ها حاکی از آنند که تاثیر دنیای آنلاین فیس‌بوک بر زندگی واقعی کاربران قابل توجه است. با این حال، ارتباطی بین تعداد لایک‌های فیس‌بوک و طول عمر کشف نشده است. نتایج این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
محققان این مطالعه 12 میلیون کاربر فیس‌بوک را که در بین سال‌های 1945 و 1989 به دنیا آمده‌اند، بررسی کرده و فعالیت‌های آنلاین آنها را در طی یک دوره 6 ماه مورد مطالعه قرار دارند. یافته‌های اولیه نشان داد که کاربران فیس‌بوک در مقایسه با کسانی که از این شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند، به مراتب عمر طولانی‌تری دارند. یک کاربر فعال فیس‌بوک به طور متوسط نسبت به کسی که عضو این شبکه اجتماعی نیست، 12٪ خطر کمتری برای مردن دارد. به علاوه، کاربران شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌تر به مراتب شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند. این نتیجه، یافته‌های مطالعات قبلی در باب روابط آنلاین و افزایش طول عمر را نیز تایید می‌کند.
منبع: medicinenet

کتاب خواندن باعث افزایش طول عمر می‌شود

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ