رازهای طول عمر که نمی‌دانستید!

پانته آ توتونپیان
مطالب زیر نکات کوچک اما مهمی را به شما یادآوری می‌کنند که شاید بسیار عادی و پیش‌پاافتاده به نظر برسند اما تاثیر زیادی بر وضعیت سلامت‌تان می‌گذارند. شما می‌توانید با رعایت این نکات مهم در هر سنی که هستید احساس طراوت و شادابی کنید.

 پله‌نوردی کنید
سعی کنید به‌جای استفاده از آسانسور گاهی اوقات از پله‌ها استفاده کنید. تحقیقاتی که در دانشگاه ژنوا انجام شده نشان می‌دهد، استفاده از پله می‌تواند خطر مرگ انسان را به هر دلیلی تا 15 درصد کاهش دهد. عملکرد ریه، میزان فشارخون و کلسترول شرکت‌کنندگان در این تحقیق تنها در طی 12 هفته به وضعیت بسیار مناسبی رسید و احتمال بروز مشکلات در آن‌ها کاهش یافت. 

ذهن‌تان را آزاد کنید
سعی کنید هرروز به مدت
15 دقیقه به ذهن‌تان استراحت دهید. یکی از تحقیقاتی که در مجله علمی نیوساینس منتشر شده نشان می‌دهد، مردمی که در مجموع مدت 5 سال در طول شبانه‌روز به ذهن‌شان استراحت می‌دهند از لحاظ سن بیولوژیکی 12 سال جوان‌تر از سن واقعی‌شان هستند. مطالعات دیگر در مورد عوامل ضدپیری توسط دکتر وینسنت گلام پاپا نشان داد، آزادسازی ذهن به‌طور منظم میزان روند افزایش سن (هورمون کورتیزول) را تا میانگین 47درصد کاهش می‌دهد. به‌علاوه راحت گذاشتن ذهن از هرگونه مشغله و استرس باعث پیشرفت هورمون DHEA می‌شود. این هورمون مقاومت بدن را در مقابل بیماری‌ها افزایش می‌دهد و روی خواب و خلق و خوی انسان تاثیر مثبت می‌گذارد و توانایی باروری و سیستم ایمنی بدن را تا 98درصد افزایش می‌دهد پس سعی کنید آرام و راحت زندگی کنید، سخت نگیرید، خوشحال باشید تا بهتر و بیشتر زندگی کنید.

 حس همکاری، حس زندگی
تا جایی که می‌توانید در جامعه و محیط کار اطراف‌تان فعالیت داشته باشید. در تحقیقاتی که گروه پزشکی لانگویتی انجام داد، محققان زندگی بیش از 1500 نفر که در سال 1921، 10 ساله بودند را زیر نظر داشتند و دانشمندان کالیفرنیا اطلاعات مربوط به زندگی این افراد را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه دست پیدا کردند که لزوما این‌که مورد توجه دیگران باشید یا در معرض دید مردم قرار بگیرید به شما کمک نمی‌کند تا زندگی طولانی‌تری داشته باشید اما این حس همکاری و کمک به دیگران احساس خوبی را در شما به وجود می‌آورد که می‌تواند به بهبود وضعیت روحی و روانی شما کمک کند و در واقع به سن شما بیفزاید. 

سیب درمانی

تا جایی که می‌توانید سیب بخورید. طبق مطالعاتی که در دانشگاه هنگ‌‌کنگ چین صورت گرفت، ماده آنتی‌اکسیدانتی به نام پلی‌فنل در سیب وجود دارد که تا 10 درصد این میوه را تازه‌تر نگه می‌دارد و از خراب شدن آن جلوگیری می‌کند بنابراین وقتی سیب می‌خورید این ژن را از این میوه دریافت می‌کنید.  محققان می‌گویند، این آنتی‌اکسیدانت ریشه پیری زودرس و عوامل بیماری‌زا را از بین می‌برد و در سلامت بدن انسان تاثیر بسیاری می‌گذارد. تحقیقات دیگری نشان می‌دهد، زنانی که مرتبا سیب می‌خورند 13 تا 22 درصد کمتر از دیگر زنان به خطر ابتلا به ناراحتی عروق و حملات قلبی دچار می‌شوند. 

شادابی با خوابی مناسب

تحقیقات اخیر در مجله سلامت خواب نشان می‌دهد، اگر می‌خواهید سالم باشید شب‌ها حدود 6 تا 5/6 ساعت خواب کافی داشته باشید. یادتان باشد که کمتر از 5 ساعت خوابیدن برای شما کافی نیست و بیشتر از 8 ساعت هم زمان زیادی برای خواب مناسب است. در طی آزمایش‌های طولانی که روی 459 زن در سان‌دیگو انجام گرفت بهترین میزان سلامت در طول 14 سال با زنانی بود که میانگین 5 تا 5/6 ساعت در شب می‌خوابیدند البته زنانی که کمتر از 5 ساعت یا بیشتر از 6 ساعت می‌خوابیدند از شادابی کمتری برخوردار بودند. پس اگر کمتر از 8 ساعت می‌خوابید نیازی نیست خودتان را نگران کنید چون شاید کمتر خوابیدن به نفع‌تان باشد. 

 منبع: مجله ی سیب سبز 

رموز طول عمر و چاق نشدن زنان ژاپنی در چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ