دلایل جالب خارش پوست

a.mahammadi
آیا می‌دانستید که تلفن هوشمند شما هم می‌تواند سبب خارش پوستی شود؟ بله، در اینجا به برخی از عوامل جالبی اشاره می‌کنیم که می‌توانند منجر به خارش پوست شوند.
آلرژی‌ها و عفونت‌ها (چه باکتریایی و چه قارچی) از شایع‌ترین علل خارش پوست محسوب می‌شوند. در اینجا به برخی از عوامل جالبی اشاره می‌کنیم که می‌توانند منجر به خارش پوست شوند.
رنگ‌ مو
از آنجایی که رنگ‌ مو سرشار از مواد شیمیایی است، می‌تواند منجر به خارش، قرمزی و پوسته‌پوسته شدن پوست در برخی از افراد شود. علاوه بر این، اطراف گوش یا بالای پلکتان هم ممکن است به خاطر مواد شیمیایی موجود در رنگ مو دچار التهاب و حساسیت شود. 
بخاری و شوفاژ
بسیاری از مردم نمی‌دانند هوای خشکی که از بخاری‌ها و شوفاژها خارج می‌شود می‌تواند باعث خشک شدن غشای مخاطی پوست شده و منجر به التهاب شود. این مسئله نه تنها به پوست آسیب می‌زند بلکه منجر به خارش پوست شده و به همین خاطر، این وسایل و دستگاه‌ها باعث بدتر شدن این مشکل خواهند شد.
تلفن‌های هوشمند
حواستان به گوشیِ هوشمندتان باشد؛ چرا که می‌تواند به خارش پوست بیانجامد. تحقیقات نشان می‌دهد گوشی‌های هوشمند حاوی نیکل و کروم بوده و می‌توانند سبب حساسیت به فلز شده که بیشتر آن را به نام آماس پوستی تلفنی می‌شناسند.
دیابت
متخصصان بر این باورند که خارش پوستی یکی از نشانه‌های اصلی دیابت است؛ به طوری که اکثر افراد از آن اطلاعی ندارند. علاوه بر این، دیابت‌ کنترل‌نشده می‌تواند بر غدد سبابه و غدد تولید عرق تأثیر گذاشته و منجر به خارش دست‌ها و پاها شود.
آب سخت
تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از آب سخت برای شستشوی بچه می‌تواند منجر به خارش و قرمزی پوست شده که خودش نشانه‌ای از اگزما است. علتش آن است که میزان بالای سختیِ آب (کربونات کلسیم) و کلر موجود در آن به سدهای طبیعی پوست آسیب وارد می‌کند.

علت و درمان خارش پوست چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ