عوارض دیر خوابیدن دانش آموزان

a.mahammadi
یک مشاورکودک و خانواده گفت: دیر خوابیدن سبب کاهش یادگیری ، اختلال در تمرکز و خواب آلودگی دانش آموزان هنگام حضور در کلاس درس می شود.
زهرا عراقی دکتری روانشناسی و مشاور کودک و خانواده بیان کرد: خواب و استراحت کافی در روند یادگیری دانش آموزان تاثیر مثبتی دارد.
وی اظهار داشت: بدن انسان علاوه بر تغذیه سالم به استراحت نیز نیاز دارد تا بتواند انرژی لازم را داشته باشد، زیرا خواب کافی و مفید شبانه موجب شادابی، نشاط و تمرکز می شود.
این مشاور کودک و خانواده در خصوص میزان خواب لازم برای دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان کرد:این گروه از افراد باید 10 ساعت خواب مفید در طول شبانه روز داشته باشند که پیشنهاد می شود آنها از ساعت ۹ شب به رختخواب بروند.
عراقی یادآور شد‌:البته گاهی میزان خواب در دوره نوجوانی افزایش می یابد که آنها می توانند با مدیریت زمان و شرکت در ورزش های گروهی مورد علاقه شان، شادابی لازم را در طول روز داشته باشند.
 وی در خصوص میزان خواب در بزرگسالان افزود: این گروه از افراد باید هشت ساعت در طول روز بخوابند‌.
این مشاور کودک و خانواده تصریح کرد: دیر خوابیدن و بی خوابی های شبانه موجب کاهش انرژی مغزی در دانش آموزان می شود که منجر به اختلال در تمرکز و خواب آلودگی او در کلاس درس می شود.
عراقی با اشاره به اینکه خواب یکی از نیازهای اساسی انسان است؛ اظهار داشت: اختلال در یادگیری، پرخاشگری، بداخلاقی و بی حوصلگی از تاثیرات کم خوابی و دیر خوابیدن به شمار می آیند.
وی در خصوص شرایط لازم اتاق خواب یادآور شد: این مکان باید ساکت، آرام، خلوت، جذاب و همراه با رنگ آمیزی آرامش بخش و میزان نور و دمای  اتاق باید متعادل باشد. همچنین در چیدمان اتاق خواب باید سلیقه دانش آموزان نیز در نظر گرفته شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ