وزیر بهداشت: مردم مراقب آب های آشامیدنی عراق باشند!

jalalvand
هاشمی با اشاره به اینکه 70 درصد نیروهای اعزامی واکسن آنفولانزا تزریق کرده اند، گفت: باید مراقب بیماری های واگیر باشید.
حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان به مراسم اربعین گفت: این سفر از لحاظ زیارت و میزبانی زائران حسینی بسیار ارزشمند و معنوی است و بابت این راهپیمایی بی نظیر اربعین باید خدا را شاکر بود که این همه اقبال شامل حال امت اسلامی شده است. 
 
وی ادامه داد: حضور شما نیروهای پزشکی باعث رفع نگرانی مردم وآرامش زائرین وهمچنین پیشگیری از ابتلاء به بیماری ها میشود البته در صورت بروز هر گونه اتفاق وجود شما به کاهش آلام مردم کمک می کند البته زائران باید توجه کنند که پیشگری بهتر از درمان است و امیدواریم نیاز وجود شما حس نشود. 
 
هاشمی عنوان کرد: دستگاه های همچون پلیس و راه داری نیز نهایت تلاش خود را می‌کنند از شما اعضای فوریت های پزشکی خواهش می کنم در مورد بیماری های واگیر دار از خود مراقبت کنید تاکنون حدود 70 درصد واکسن آنفولانزا تزریق کرده این و ای کاش این اقدام به تمامی نیروها تامیم داده می شد. 
 
وزیر بهداشت با اشاره به محلق شدن سازمان هلال احمر، بسیج جامعه پزشکی و سایر گروه های داوطلب یادآور شد: امیدواریم حضور شما مثمر ثمرواقع شود. 
هاشمى وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران بیان کرد: اقدامات خوبی از سوی اورژانس هاى هوایی و زمینى برای این مراسم انجام شده است. هلال‌احمر نیز طى مذاکراتى که با وزارت بهداشت عراق صورت دادیم، مستقر شده و خدمات لازم را ارائه می‌  دهد. 
وزیر بهداشت افزود: بیشترین فاصله پایگاه ها۴۰ کیلومتر و کمترین آن پنج کیلومتر است. ۴۰ نفر از نیروهای بهداشت محیط هم در کشور عراق مستقر شدند. در خصوص بیماری‌های واگیر نیز مراقبت لازم را انجام دهید.
هاشمى اظهار داشت: سال گذشته بعد از حج و اربعین شاهد همه‌ گیرى بیماری آنفلوآنزا در استان‌هایی مانند کرمان بودیم که امیدواریم امسال چنین اتفاقاتی نیفتد.
وی در پاسخ به سوالی درباره بروز وبا نیز گفت: در ایران تا به امروز موردی از وبا نداشتیم و بعید می‌دانم از این به بعد نیز در این زمینه مشکلی داشته باشیم. البته مردم در عراق مراقب آبهاى آشامیدنى باشند. هم وزارت بهداشت عراق و هم نیروهای بهداشت ایران مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.

این افراد نباید به پیاده روی اربعین بروند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ