راز لاغر شدن ستاره های ایرانی

پانته آ توتونپیان
این بار یک موضوع جنجالی داریم. اضافه‌وزن‌هایی که در مدت کوتاه کم می‌شود و نگرانی‌های زیادی برای طرفداران شخصیت‌های معروف به وجود می‌آورد. بهانه این نوشتار کاهش وزن شدید محسن چاوشی است که در کنار آن چند کاهش وزن عجیب و غریب دیگر را هم مرور می‌کنیم. البته غیر از چاوشی، سه‌تای دیگر مربوط به بازیگران سرشناس است و حتما برای شما جالب خواهد بود.

کمپین لاغری چاوشی

«20 کیلو وزن کم کرده‌ام. اضافه‌وزن، چربی خون و کبد چرب داشتم. رژیم سختی گرفته‌ام. سعی می‌کنم سیگار را هم ترک کنم. هرگز سیگار نکشید. برای ترک سیگار و قلیان یک کمپین راه بیندازید. من هم هستم!»
این حرف‌های محسن چاوشی است که در پاسخ به ابرازنگرانی‌های طرفداران اینستاگرامی‌اش در یکی از کامنت‌های صفحه شخصی‌اش نوشت. ماجرا از این قرار بود که مقایسه عکس‌های قدیمی او با حالا نشان می‌داد که به‌طور چشمگیری لاغر شده. همه نگران بودند که نکند محسن چاوشی بیماری خاصی دارد. او با نوشتن این کامنت به تردیدها پایان داد. اگرچه هنوز کسی کمپینی راه نینداخته تا آقا محسن سیگار را هم ترک کند. در خیلی از عکس‌های قدیمی او سیگار هست و احتمالا در عکس‌های جدید نخواهد بود. 

اکبرعبدی چگونه 20 کیلو کم کرد؟
برای اکبر عبدی ماجرا طور دیگری پیش رفت. همه از شخصیت تپل و بانمک او در فیلم‌ها و سریال‌ها لذت می‌بردند، بدون اینکه بدانند این اضافه‌وزن خود اکبر عبدی را چقدر اذیت می‌کند و برای او مشکل به وجود آورده است. تا همین چند سال پیش، همه چیز خوب بود تا اینکه دیابت حاصل از اضافه‌وزن کار خودش را کرد و چشمان و کلیه‌هایش را با مشکل روبه‌رو کرد. اکبر عبدی با اینکه همیشه دوست داشت این اضافه وزن را از بین ببرد، اما هیچ‌وقت تا آن لحظه مجبور به کم‌کردن وزن نشده بود. خودش این‌طور می‌گوید: «رژیم غذایی گرفتم و توانستم 20 کیلو کم کنم. البته این کار را زیر نظر متخصص تغذیه انجام ندادم. به همین خاطر خیلی اذیت شدم، چون تنها کاری که انجام دادم، غذانخوردن بود. این اضافه‌وزن مشکلات زیادی برایم درست کرد، مثل دیابت و آب مروارید… سال گذشته برای مدتی طولانی همه‌چیز را تار می‌دیدم. حتی حدس هم نمی‌زدم علت آن دیابتی باشد که اضافه‌وزن باعثش شده… به‌طوری‌که اگر سهل‌انگاری‌ام را ادامه می‌دادم، به آب سیاه تبدیل می‌شد و برای همیشه بینایی‌ام را از دست می‌دادم. با مراجعه به پزشک فهمیدم مشکلم چیست و دو چشمم را عمل کردم.»
مشکل اکبر عبدی و اضافه‌وزن او به کودکی اش بازمی‌گردد؛ وقتی نمی‌توانست از کله‌پاچه و سیراب شیردان دل بکند. او از کودکی‌اش می‌گوید: «علت اصلی مشکلاتم برمی‌گردد به دوران کودکی و نوجوانی‌ام. من عاشق کله‌پاچه و سیراب شیردان هستم … من در نازی‌آباد متولد شده‌ام. محله‌ای که پر از مغازه‌های سیراب شیردان و کله‌پاچه و جگر و… است. من و خیلی‌های دیگر به خوردن این غذاها عادت داشتیم و این اضافه‌وزن هم ناشی از تغذیه اشتباه و نامناسب آن دوران است.»

شهره؛ 40 کیلو کمتر

شهره لرستانی یکی از بازیگرانی است که عاشق غذاست. او حتی برای برنج شعر گفته. اما دلیل چاقی‌اش به زمانی باز می‌گردد که بعد از یک شکست عشقی دچار افسردگی و کم‌تحرکی شد. حالا بعد از 20 سال تصمیم گرفته وزن خود را کم کند. او می‌گوید: «به مدت پنج‌ماه، 40 کیلوگرم وزن کم کردم، چون با این روش کاهش وزن و رژیم درمانی، هفته به هفته وضعیتم بررسی و برنامه غذایی‌ام تغییر می‌کرد. خودم هم به نتیجه‌بخش‌بودن رژیمم ایمان داشتم و تلاش می‌کردم. در حال حاضر، در نیمه‌راه سلامتی و کاهش وزن هستم و هنوز هم 20 کیلوگرم با وزن ایده‌آلم فاصله دارم. درحال حاضر، مدت کوتاهی را به‌عنوان استراحت با برنامه غذایی خودم پیش می‌روم تا در مرحله بعد، 20 کیلوگرم دیگر کم کنم.»
ماجرا برای شهره لرستانی ادامه دارد و می‌خواهد غول اضافه‌وزن را بکشد. این‌طور که پیش می‌رود حتما موفق خواهد شد.

نقی معمولی؛ کاهش وزن غیرمعمولی
محسن تنابنده برای اینکه بتواند مثل یک کشتی‌گیر واقعی جلوی دوربین سیروس مقدم در سریال «پایتخت» حضور یابد، یازده کیلو وزن را در سه ماه کم کرد و با مشکلات زیادی روبه‌رو شد. خودش درباره ماجرا می‌گوید: «در 3 ماه، 11 کیلوگرم وزن کم کردم. متاسفانه بدون مراجعه به متخصص تغذیه این رژیم را جلو بردم و به همین دلیل برایم مشکلات گوارشی به‌وجود آمد. استرس زیاد و کاهش وزن غیراصولی باعث شد با مشکلات زیادی مواجه شوم.» البته این کاهش وزن خوشبختانه با بررسی‌های پزشکی ختم به خیر شد. اما این داستان کاهش وزن‌های ناگهانی همچنان ادامه خواهد داشت. 

منبع : مجله ی زندگی ایده آل 

11 رژیم عجیب و غریب هالیوودی ها

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ