دستورالعمل های نگهداری از ناخن ها

a.mahammadi
محافظت از ناخن ها زمانی که می‌خواهید آن‌ها را بلند کرده تا برای یک مانیکور زیبا هزینه کنید، اهمیت زیادی پیدا میکنند. ناخن های شما هر روز در خطر شکستن هستند. برای قوی و سالم نگه داشتن ناخن هایتان کمی به آن‌ها رسیدگی کنید.
 دستورالعمل نگهداری از ناخن ها
۱. از ناخن هایتان بعنوان ابزار استفاده نکنید! نگه داشتن، باز کردن و خراشیدن چیزها توسط آن‌ها باعث می‌شود تا کم کم ناخن هایتان بشکنند یا پوسته بیندازند.
۲. زمانی که گردگیری میکنید یا در حال رسیدگی به گل و گیاهتان هستید، دستکش دست کنید. اکثر مواد شیمیایی خانگی برای ناخن های شما ضرر دارند، و هر چیز مضری ناخن شما را به سمت شکستن هدایت می‌کند.
۳. ناخن های خود را نجوید و لاک ناخن های قدیمی خودتان را نتراشید. با این کارها ناخن های شما ضعیف و شکننده می‌شوند که شانس شکستن آن‌ها را افزایش خواهد داد.
۴. لاک ناخن رنگی یا بی‌رنگ بزنید. یک لاک ساده به حفظ رطوبت ناخن هایتان کمک میکند. حتی انواع لاکی هم وجود دارد که مخصوص قوی‌تر کردن ناخن های شما طراحی شده اند. لاک خود را پس از یک هفته پاک کرده و دوباره یک لاک تازه به آن بزنید. از پاک کردن لاک ناخنتان با استون دوری کنید، استون ناخن هایتان را خشک می‌کند.
۵. دستانتان را دو بار در روز، مرطوب کنید، و لوسیون یا کرم مرطوب کننده ی خود را به ناخن ها و پوست اطراف ناخنتان نیز بمالید. ناخن ها به اندازه ی پوست به مرطوب کننده احتیاج دارند. پس از شستن دست‌ها و یا پاک کردن لاک ناخن هایتان دوباره به آن مرطوب کننده بمالید.
۶. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. به مقدار زیادی پروتئین مصرف کنید و غلات سبوس دار و سبزیجات را نیز برای آهنی که دارند فراموش نکنید. شیر و تخم مرغ هم علاوه بر پروتئین دارای زینک نیز هستند. بیوتین و ویتامین ب-کمپلکس هم بعنوان مکمل غذایی علاوه بر ناخن هایتان برای موی شما نیز مفید است.
نکته:
  •  اگر از محصولات سفت کننده ی ناخن استفاده می‌کنید، از آن‌هایی که دارای تولوئن سولفونامید یا فرمالدئید هستند دوری کنید. این مواد می‌توانند پوست شما را ملتهب کنند.
  •  اگر ناخن های شما با این مراقبت ها هنوز شکننده هستند و درمان نمی‌شوند، احتمال وجود یک مشکل پزشکی می‌رود. اگر ضعیف بودن ناخن هایتان، لکه یا خط‌های سفید رنگ، زرد شدن ناخن یا مشکلات دیگری شما را نگران کرده حتما به پزشک خود رجوع کنید.

چگونه از ناخن های خود مراقبت کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ