روش‌های جالب که حین و بعد از درمان سرطان سینه بسیار تأثیرگذارند

مهرناز زاوه
گوش دادن به موزیک‌های مورد علاقه‌تان به شما کمک خواهد کرد از شر عوارض جدایی یا فروپاشیِ درونی خلاص شده و حین ورزش، انرزی و قدرت زیادی به دست بیاورید.

طب سوزنی
در این روش سنتی، از سوزن‌های نازک و گرم و یا فشار روی بدن استفاده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که این روش باعث افزایش کارکرد سیستم ایمنی شما شده و می تواند مسکن‌های طبیعی در بدن منتشر کند. از طرفی می‌تواند عوارض جانبی درمان سرطان مانند حالت تهوع، درد، خستگی و تشویش را کنترل و مهار کند. اما به هیچ وجه حین انجام جلسات طب سوزنی، مراجعه به پزشک خودتان را فراموش نکنید. ممکن است پزشکتان انجام طب سوزنی را توصیه نکند.
ماساژ
ماساژ باعث کاهش درد خواهد شد. از طرفی باعث می‌شود پیش از لامپکتومی (یا بردین و برداشتن غده سینه)، مازکتومی (سینه‌برداری) و یا بازسازی سینه احساس آرامش داشته باشید. بعد از جراحی، هم یک روان‌درمانگر حرفه‌ای می‌تواند میزان تورم شما را کاهش دهد. 
یوگا
این ورزش باعث می‌شود تنفس‌تان با تحرک مرتبط باشد. یوگا می‌تواند ضربان قلب، فشار خون و امواج مغزی را کاهش دهد. زنانی که در کلاس‌های یوگا شرکت می‌کنند در شرایطی که به خاطر سرطان سینه،‌ پرتودرمانی هم می‌کنند می‌گویند که احساس خستگی و استرس کمتری دارند. اگر یوگا را به طور مرتب انجام می‌دهید، پس بهتر است بدانید که می‌تواند التهاب شما را هم کم کند.  
هنردرمانی
نیاز نیست هنرمند حرفه‌ای باشید تا از مزایای هنردرمانی بهره‌مند شوید. وقتی طراحی یا نقاشی می‌کنید و یا مجسمه درسته می‌کنید، این کار به شما این فرصت را می‌دهد تا ترس‌ها و سایر احساساتی را که نمی‌توانید یا دوست ندارید درباره‌اش حرف بزنید بیرون بریزید. این روش می‌تواند میزان تشویش و افسردگی شما را هم کاهش دهد. 
موسیقی‌درمانی
گوش دادن به موزیک‌های مورد علاقه‌تان به شما کمک خواهد کرد از شر عوارض جدایی یا فروپاشیِ درونی خلاص شده و حین ورزش، انرزی و قدرت زیادی به دست بیاورید. این توانایی که باعث می‌شود بتوانید با احساساتتان بیشتر اخت شوید نشان‌دهنده آن است که موسیقی حین درمان تاثیر بسزایی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد داشتن برنامه مرتب با یک موسیقی درمان‌گر حرفه‌ای باعث کاهش درد، ارتقای وضعیت ذهنی و کم شدن میزان نگرانی در افرادی می شود که دچار سرطان سینه هستند.
منبع: webmd

آیا اندازه سینه تأثیری در پیشرفت سرطان سینه دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ