لیزر چه تاثیری در درمان پروستات دارد؟!

jalalvand
دبیرعلمی دومین کنگره لیزر در اورولوژی با بیان اینکه استفاده از لیزر در درمان بیماری ها مهارت و دانش خاصی لازم دارد، افزود: استفاده از لیزر در درمان بیماری ها مانند درمان پروستات، به مراتب کم عارضه تر از جراحی باز است.

دکتر بابک جوانمرد اظهار کرد: لیزر در پزشکی و جراحی کلیه و مجاری ادراری، از 40 سال قبل در جهان انجام می شد که با پیشرفت علم و ترکیب علوم، امروزه شاهد گسترش استفاده از لیزر در پزشکی هستیم.
استادیار رشته اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام اینکه در جراحی های پروستات و تنگی های مجاری، لیزر کاربرد بهتری نسبت به جراحی های باز دارد، افزود: در لیزر درمانی، عوارض جراحی کمتر و طول مدت بستری بیمار کاهش می یابد.
جوانمرد با تاکید بر اینکه استفاده از لیزر برای بیماران سودمندتر است، تصریح کرد: لیزر درمانی برای آن دسته از بیماران که دچار بزرگی خوش خیم پروستات هستند، مزایای زیادی دارد.
فوق تخصص پیوند کلیه با اشاره به اینکه بیماران دچار بزرگی خوش خیم پروستات در سن بالا به این بیماری مبتلا می شوند، افزود: این بیماران همزمان با چند بیماری مانند سکته های قلبی و مغزی و فشارخون دست و پنجه نرم می کنند و در نتیجه بدن آنها ظرفیت انجام جراحی باز را ندارد.
وی ادامه داد: استفاده از لیزر برای درمان پروستات، علاوه بر اینکه عوارض کمتری برای بیمار به همراه دارد، طول مدت بستری را نیز کاهش می دهد.
جوانمرد اظهار کرد: لیزر در پزشکی برای بیماری هایی که به درمان های حمایتی جواب نمی دهند، روش مناسبی است.
دبیر علمی دومین کنگره لیزر در اورولوژی با تاکید بر اینکه در زمینه لیزر درمانی از کشورهای پیشرفته چندان عقب نیستیم، تصریح کرد: تحریم ها باعث شد در زمینه تجهیزات مورد نیاز با مشکل مواجه شویم که البته تلاش کرده ایم با بومی سازی تجهیزات، بر این مشکل فائق آییم.
جوانمرد با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات لیزر در کشور ساخته می شود، گفت: البته ساخت لیزرهای پزشکی در حجم زیاد نیست، زیرا هزینه ساخت آنها بسیار سنگین است و هر مرکز درمانی توانایی مالی برای خرید آنها را ندارد.
به گفته فوق تخصص پیوند کلیه، هزینه تهیه لیزرهای پزشکی بین چهار تا پنج میلیارد ریال است که قیمت آنها بر اساس طول موج، قدرت و فیبر و کالیبر لیزر، متفاوت است.
وی همچنین بر نحوه استفاده درست و اصولی از لیزر در پزشکی اشاره کرد و افزود: استفاده از لیزر مهارت می خواهد و باید مراقب بود که امواج لیزر به بدن پزشک و سایر عوامل درمان برخورد نکند.
دومین کنگره لیزر در اورولوژی در روزهای 18 و 19 آذرماه جاری در سالن دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود.

لینک مرتبط: سرطان پروستات را با این نسخه طبیعی درمان کنید!

خوراکی هایی که زمینه سازان سرطان پروستات هستند!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ