به این دلایل عجیب اما روزمره، دچار سردرد می شوید!

jalalvand
کمبود خواب، کمبود آب بدن، اختلالات هورمون‌هاو...از دلایل سردرد است که ما از آن خبرداریم. اما به گفته "ناومی سوفر"، فیزیوتراپ از لندن، نکات به ظاهر نامربوط هم می‌تواند باعث سردردهای فلج ‌کننده شود که در ادامه، به برخی از این موارد اشاره می شود.

کیف‌ دستی:

حمل مداوم کیف روی یک شانه می‌تواند فشار زیادی به گردن و شانه وارد کند که به سردرد منجرمی شود. آیا می دانید وزن کیف باید کمتر از 10 درصد وزن بدن باشد؟ تا حد امکان از کوله که این روزها مد هم شده است استفاده کنید. اگر هم مجبورید وسایل سنگین با خود حمل کنید، از کیف‌های چرخدار استفاده کنید. ورزش‌های منظم، طب سوزنی و ورزش‌های کششی می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

وزنه برداری:
وزنه‌برداری با تنفسی نادرست می‌تواند به سردرد فعالیتی منجر شود. وقتی کسی هنگام بلند کردن وزنه چهره‌اش سرخ‌ شود و نفس خود را نگه ‌دارد به آن حالت مانور والسالوا می‌گوییم.
این حالت می‌تواند فشارخون را به سرتحمیل کند و به سردرد فعالیتی منجر شود. به‌منظور اجتناب از این نوع سردرد بسیار شدید ، هنگام بلند کردن وزنه نفس را به بیرون بدهید تا فشارخون حفظ شود. جالب است بدانید علل دیگر سردرد فعالیتی، سرفه و عطسه کردن است.

نشستن طولانی ‌مدت:
سردردهای مربوط به ستون فقرات در ناحیه گردن به دلیل نشستن طولانی‌مدت در حالت خمیده رخ می‌دهد. همه ما می‌دانیم که نشستن به مدت طولانی برای سلامت مضر است و می‌تواند به سردردهای شدید نیزمنجر شود. با نشستن خمیده به سمت جلو به ‌طوری‌که چانه به سمت جلو قرار گیرد، به مفصل‌ها و عضلات جمجمه و گردن فشار وارد می‌شود که به سردردهای مربوط به ستون فقرات در ناحیه گردن منجر می شود.
بنابراین ، راست بنشینید، کف پا را صاف روی زمین قرار دهید و چانه کمی به سمت داخل قرار گیرد. در منزل روی مبل خم نشوید و هرازگاهی ازجا بلند شوید.

زیاده روی درمصرف مسکن:
افراط در مصرف مسکن‌هایی مانند پاراسیتامول، ایبوپروفن یا آسپرین هفته‌ای 2 یا 3 بار ،می‌تواند به سردرد منجرشود. پزشکان متوقف کردن مسکن‌ها را توصیه می‌کنند که تا 10 روز از بدن کاملاً دفع می‌شود و سردرد از بین می‌رود.

سردردهای ساعت زنگ دار:
اگر نصف شب (معمولاً بین 3-1 صبح) با سردرد شدید از خواب بلند می شوید، بدانید که دچار سردرد ساعت زنگ‌دار شده اید. این نوع سردرد معمولاً در افراد بالای 60 سال دیده می‌شود.
درصورتی‌که به‌ طور منظم و بدون دلیل با سردرد از خواب بیدار می‌شوید بهتر است که برای معاینه به پزشک مراجعه کنید.
مصرف آب کافی، کمی قرار گرفتن در هوای آزاد می‌تواند مفید باشد. نتایج تحقیقات نشان می دهد که ورزش منظم، تکرر و شدت سردردها را کاهش می‌دهد.

لینک مرتبط: نوشیدنی بی نظیر برای رفع سردرد!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ