پوستی بی‌عیب و نقص با انجام طب فشاری روی صورت

مهرناز زاوه
مدت‌هاست که از طب فشاری برای از بین بردن استرس، درمان سرماخوردگی و سایر مشکلات روزانه استفاده می‌شود. با این حال، طب فشاری نه تنها درد و تنش عضلانی بدن را برطرف می‌کند، بلکه می‌تواند یک پوست سالم و درخشان به شما هدیه دهد.

مدت‌هاست که از طب فشاری برای از بین بردن استرس، درمان سرماخوردگی و سایر مشکلات روزانه استفاده می‌شود. با این حال، طب فشاری نه تنها درد و تنش عضلانی بدن را برطرف می‌کند، بلکه می‌تواند یک پوست سالم و درخشان به شما هدیه دهد.
تحریک نقاط مختلف پوست از طریق طب فشاری باعث می‌شود که بافت تحلیل‌ رفته پوست بازیابی شود و جوانی و طراوت به پوست شما بازگردد. چون طب فشاری سوخت و ساز بدن و گردش خون جاری در پوست‌تان را بهبود می‌بخشد. در خلال این فرآیند، اپیدرم یک سلول تازه متولد شده را به سطح پوست شما می‌رساند. اگر این چرخه به هر دلیلی متوقف و یا مختل شود، پوست شما خشک یا لکه‌دار خواهد شد.
سوخت و ساز سالم به کاهش احتمال بروز وقفه در این چرخه کمک می‌کند. انجام تکنیک‌های ساده طب فشاری روی صورت نقش به سزایی در بهبود سوخت و ساز بدن دارد. در این مطلب، شما را با چند ترفند طب فشاری آشنا می‌کنیم که باعث بهبود گردش خون در سطح پوست شده و شما را از شر جوش و آکنه خلاص می‌کنند.
ستون آسمانی
تکیه‌گاه جمجمه یا نقطه‌ای که در آن ستون فقرات به جمجمه متصل می‌شود. ستون آسمانی در این نقطه 3 سانتیمتر از هر طرف بیرون زده است. استرس‌های پوستی از طریق فشار دادن این سه نقطه به مدت 2 دقیقه در روز برطرف می‌شوند. وقتی پوست شما تسکین پیدا کند، اختلالات پوستی اعم از آکنه و جوش رخ نخواهند داد. انجام طب فشاری در این نقطه به رفع خستگی، سنگینی سر، اختلالات خواب، سفتی گردن و گلو درد کمک می‌کند.
چشم سوم
این نقطه بین ابروها قرار گرفته؛ جایی که بینی به پیشانی شما متصل می‌شود. از این ترفند برای تحریک غده هیپوفیز که یکی از غدد درون‌ریز اصلی در بدن است استفاده می‌شود. این ترفند باعث بهبود وضعیت پوست کل بدن‌تان می‌شود. اگر این نقطه را به مدت 1 دقیقه در روز ماساژ دهید، کمتر دچار مشکلات پوستی خواهید شد.
پوست‌های بدون لک
شما می‌توانید با انجام طب فشاری در ناحیه زیر چشم‌ها چهره‌ای روشن و درخشان داشته باشید. کافی است از زیر عنبیه در نزدیکی استخوان گونه شروع کنید. ماساژ دادن این نقطه به طور روزانه و به مدت یک دقیقه باعث می‌شود که به تدریج از شر جوش و لکه‌های سطحی پوست خلاص شوید.
فوم شستشوی خشک
دست‌های خود را به هم بمالید تا گرم شوند. سپس، انگشتان دو دست خود را (به جز انگشت شست) روی صورت بگذارید و از پیشانی تا فک‌تان را ماساژ دهید. این کار را در امتداد گونه‌ها و تا نزدیکی گوش ادامه دهید تا به پیشانی برسید. این کار را به مدت 10 دقیقه ادامه دهید و سپس آن را روی فک انجام دهید. تمام نقاط فشار موجود بر روی صورت از طریق این ماساژ فشرده می‌شوند. در نتیجه، جریان خون صورت بهبود یافته و پوست شما شفاف و درخشان خواهد شد.
نقطه سه مایلی (چهار انگشت زیر کشکک، یک انگشت بیرون برجستگی ساق پا)
برای بهبود وضعیت پوست خود در کل بدن، باید طب فشاری را از 4 سانتی‌متری زیر کاسه زانو شروع کنید و این کار را تا نقطه بیرونی استخوان ساق پا ادامه دهید. برای ماساژ دادن این نقطه باید به صورت دایره‌ایشکل و به کمک دو انگشت‌تان عمل کنید. این کار باید هر روز و به مدت پنج دقیقه انجام شود. با این کار، عضلات‌تان بهبود یافته و پوست‌تان شفاف‌تر خواهد شد.
ظاهر آسمانی
این نقطه از صورت درست در پشت استخوان فک و در چند سانتی لوب گوش واقع شده است. انجام طب فشاری در این نقطه می‌تواند پوست شما را به شکلی جادویی شفاف و درخشان سازد. شما می‌توانید در هر زمانی از طب فشاری در این نقطه استفاده کنید. قبل از انجام این کار اطمینان حاصل کنید که غده تیروئیدتان متعادل و پوست‌تان فاقد کهیر باشد.
روتین خواب زیبایی
این گزینه ممکن است کمی وقت‌تان را بگیرد، اما در پایان خواهید دید که ارزشش را دارد. برای تحریک این نقطه از طریق طب فشاری باید در زمانی که مشغول کرم زدن هستید، روی ناحیه اطراف پل بینی‌تان کار کنید. پس از فشار دادن این نقطه به مدت 10 ثانیه، باید سراغ شقیقه‌ها بروید و 10 ثانیه دیگر به کارتان ادامه دهید.سپس، 10 ثانیه در ناحیه اطراف سوراخ بینی کار کنید. این پروسه باید هر شب 8 مرتبه تکرار شود تا به پوستی شفاف و درخشان دست یابید. بالاخره، چه کسی دوست ندارد یک خواب راحت بکند؟
انجام طب فشاری در نقاط مختلف صورت کمک می‌کند که به پوستی خوش فرم و بی‌عیب و نقص دست یابید. شما می‌توانید با گنجاندن تکنیک‌های طب فشاری در خلال امور روزانه خود به نتایج قابل‌توجهی دست یابید. پس برای خود وقت بگذارید تا پوستی صاف، درخشان و بدون مشکل داشته باشید.
منبع: onlymyhealth 

راهنمای استفاده از لایه‌بردار برای داشتن پوستی نرم و درخشان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ