عواملی که باعث ایجاد تشنج می شود

a.mahammadi
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: به حملاتی که سلول های خاکستری مغز را تحریک کند تشنج می گویند.

رضا ابراهیمی متخصص مغز و اعصاب به اختلال موقتی در مغز اشاره کرد و گفت: ضربات و تومور مغز، سکته‌های مغزی، استفاده از مواد مخدر، بیماران مبتلا به سندرم داون وکبد، آلزلیمر، تب بالا، مبتلایان به اختلال هوشیاری و عفونت‌های مغزی از دلایل ایجاد تشنج در افراد است.

وی با اشاره به علائم بروز تشنج در افراد گفت: در زمان حمله ناتوانی در یادآوری رخدادها، عدم پاسخ به سوالات، بیهوشی به مدت چند دقیقه، سفتی عضلات و واکنش سریع بدنی ار علائم ایجاد تشنج در بیماران است.
این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه عارضه تشنج بیشتر در افراد مبتلا به صرع رخ می دهد، تاکید کرد: بیماران ابتلا به صرع از نظر تشکیل خانواده هیچگونه مشکلی ندارند و می توانند ازدواج کنند و فرزندان سالمی به دنیا آورند.
وی با بیان اینکه مصرف نادرست دارو یا عدم استفاده از آنها باعث ایجاد آسیب به بیماران می شود، عنوان کرد: مصرف منظم داروها باعث کاهش بروز تشنج در بیماران مبتلا به صرع و بهبود سلامت آنها می شود.
ابراهیمی با بیان اینکه گاهی عفونت در بدن باعث ایجاد تشنج همراه با تب می شود، تصریح کرد: در زمان بیماری و افزایش تب حتما برای جلوگیری از بروز عفونت و کاهش تب از داروهای تب بر و یا دستمال آغشته به آب ولرم استفاده کرد.
وی به تاثیر بعضی گیاهان در بهبود تشنج اشاره کرد و اظهار داشت: گیاهانی مانند زعفران، بابونه، نعناع، گشنیز و شبدر در کاهش و بهبود این عارضه بسیار موئثر است.
این متخصص مغز و اعصاب به افرادی که سابقه تشنج دارند توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز تب شدید با تجویز پزشک علاوه بر داروی تب بر از داروی ضد تشنج نیز می توان استفاده کرد.
وی درباره تشنج در کودکان بیان کرد: بدن کودکان در هنگام تشنج با عوارضی مانند انجام حرکات غیر ارادی، خیره شدن به یک طرف، ادرار غیر ارادی و تحرک زیاد روبه رو است.
ابراهیمی افزود: تب در تشنج در زمان کوتاه خطری ندارد، اما اگر همراه با عفونت مغزی باشد باید توسط پزشک بررسی و درمان شود.
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ