پیرسینگ چه مشکلاتی به دنبال دارد؟

مهرناز زاوه
سوراخ کردن غضروف گوش باعث ایجاد زخمی می‌شود که پاکسازی و از بین بردن آن را کمی دشوار کرده،‌ التیام آن بیشتر طول کشیده و درصد عفونی شدن آن نسبت به لاله گوش کمی بیشتر است.

این روزها سوراخ کردن بدن برای زنان و مردان به عمل بسیار شایعی تبدیل شده است. از بسیاری از نقاط بدن برای سوراخ کردن استفاده می‌شود. اکثر افرادی که بدن را سوراخ می‌کنند معمولا با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوند.
یکی از متداول‌ترین نقاطی که سوراخ می‌شود گوش‌ها هستند. در اکثر مواقع سوراخ کردن لاله گوش بدون هیچ نوع مشکلی التیام پیدا می‌کند. سوراخ کردن گوش اغلب شامل سوراخ کردن غضروف آن بوده که به گوش، شکل می‌دهد. سوراخ کردن غضروف گوش باعث ایجاد زخمی می‌شود که پاکسازی و از بین بردن آن را کمی دشوار کرده،‌ التیام آن بیشتر طول کشیده و درصد عفونی شدن آن نسبت به لاله گوش کمی بیشتر است.
سایر نقاط شایعی که معمولا سوراخ می‌شود عبارت است از دهان و زبان، بینی، ابرو، ناف و اطراف واژن. هر نقطه از بدن که دستخوش سوراخ کردن قرار می‌گیرد دوران التیام خاص و مشکلات خاص خود را دارد. درمان خانگی می‌تواند در تسریع روند التیام زخم این نواحی و پیشگیری از هر نوع مشکلی مؤثر واقع شود. در وهله اول، نقطه سوراخ‌شده بدن دچار تورم مختصری شده و کمی خونریزی خواهد داشت. 
مشکلات شایعی که به خاطرپیرسینگ ایجاد می‌شوند عبارتند از:
-عفونت ناحیه مورد نظر
-عفونت دهان یا لب‌ها که می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در صحبت کردن، جویدن غذا یا بلعیدن آن شده که باعث انسداد گلو خواهد شد. 
-عفونت نوک پستان که باعث جراحت به بافت پستان شده و قابلیت شیردهی را کاهش خواهد داد.
-این عفونت به طور بالقوه بسیار حاد و خطرناک بوده و کل سیستم‌های بدن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
-شکاف یا پارگی پوست، که باعث ایجاد زخمِ بافتی خواهد شد.
-بروز مشکلاتی نسبت به نوع جواهرِ به‌کار رفته از جمله آلرژی به فلز. حتما از نوع جواهری که جهت سوراخ شدن برای ناحیه مورد نظر انتخاب شده مطمئن شوید و بهتر است از جواهرات غیرآلرژیک استفاده کنید. 
سایر مشکلات ناشی از استفاده از جواهرات: 
-جواهرات در دهان یا لب‌ها باعث پارگی یا ترک دندان‌ها، مشکلات لثوی و دشواری در جویدن یا بلع غذا می‌شود. از طرفی جواهرات ممکن است شل شده و ناخودآگاه بلعیده شود.
-جواهرات در ناف ممکن است به لباس یا ملافه گیر کند. این التهاب دائمی باعث به تأخیر افتادن روند التیام خواهد شد. التیامِ سوراخ ناف گاه ممکن است بیش از یک سال طول بکشد. 
-استفاده از جواهرات در نواحی واژنی هم می‌تواند باعث بروز جراحت به شما و همسرتان شود. از طرفی می‌تواند مسبب پارگی کاندوم شده و خطر بارداری و یا بروز بیماری‌های آمیزشی را افزایش دهد. 
منبع: thehealthsite

حقایقی که باید درباره پاک کردن تاتو بدانید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ