چین و چروک دور چشم را با مواد غذایی به راحتی برطرف کنید

چین و چروک دور چشم بدترین مشکلات پوستی است که خانم ها نسبت به آن بسیار حساس هستند. در این مطلب شما را با مواد غذایی مناسبی آشنا می کنیم که از بروز این چین و چروک پیشگیری کرده و از درون بدن با آن ها مقابله می کنند و در نتیجه استفاده کرم های موضعی را نیز ارتقا می دهند. لطفاً با ما همراه باشید.

پامرغی یا همان چین و چروک دور چشم به صورت خطوطی کمابیش افقی در زیر و اطراف چشم هستند که با خندیدن یا جمع کردن چشم ها بیشتر خودنمایی می کنند. علاوه بر افزایش سن و سال و عوامل محیطی دیگر، وضعیت کبد نیز در بروز و عمیق تر شدن چین و چروک دور چشم موثر است.

مواد غذایی مفید برای کبد آن هایی هستند که طعم تلخی دارند. در بین آن ها می توان به مواد غذایی زیر اشاره کرد: 

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با آرتیشو ( کنگر فرنگی )
آرتیشو را به صورت آب پز یا پخته شده در فر مصرف می کنند. برگ های سفت تر این ماده غذایی برای جوشانده مناسب است.

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با گریپ فروت
گریپ فروت یکی از مرکبات عالی برای مصرف ناشتا و یا قبل از خواب است. می توانید آن را با اندکی عسل شیرین کرده و میل کنید.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با آندیو (کاسنی سالادی)
آندیو یا کاسنی فرنگی یا کاسنی سالادی طعم تلخ ملایمی دارد. شما می توانید از این سبزی مفید سالاد درست کرده و میل کنید.

ازبین بردن چین و چروک دور چشم با شاهی
شاهی طعم خوبی دارد و تلخی آن زننده نیست. شاهی پای ثابت سبزی خوردن است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با گیاه قاصدک
این گیاه به صورت خودرو رشد می کند و می توان از آن در سالادها یا به صورت دم کرده استفاده کرد. این گیاه نه تنها برای کبد بلکه برای عملکرد خوب کلیه ها نیز مفید است.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با زردچوبه
زردچوبه یک ادویه با خاصیت درمانی فوق العاده است که خواص ضدالتهابی، مسکنی و ضدسرطانی دارد.

توصیه می شود که روزانه حداقل از یکی از مواد غذایی ذکر شده استفاده کنید. می توانید هر روز از یک تا دو مورد اشاره شده مصرف کرده و آن ها را جایگزین هم کنید.

مواد غذایی سبزرنگ برای از بین بردن چین و چروک صورت
یکی دیگر از روش های مناسب برای بهبود عملکرد کبد و کمک به کم رنگ شدن چین و چروک انتخاب مواد غذایی سبزرنگ است. رنگ سبز نشان دهنده وجود میزان زیادی کلروفیل است. این ماده مغذی پاکسازی کننده قوی است و سموم بدن را جذب می کند. علاوه بر مواد غذایی تلخ مزه ای که اشاره شد اسفناج، کلم راکت، جلبک اسپرولینا، سیب سبز، برگ خردل و گیاه شیکوره نیز تأثیر زیادی در کاهش چین و چروک دور چشم ها دارد.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با روغن زیتون و لیموترش
این دو ماده غذایی درمانگر با وجود اینکه تلخ نیستند اما تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا دارند. به طوری که به مرور سنگ ها و ذرات صفراوی که در بدن اکثر افراد وجود دارد را از بین می برند. برای اینکه به طور موثر از خواص این دو ماده غذایی استفاده کنید آن ها را به صورت ناشتا و روش زیر مصرف کنید:

آب لیموترش را در یک قاشق غذاخوری بچکانید و همان را سر بکشید.
سپس بلافاصله یک قاشق روغن زیتون بکر بخورید.
نیم ساعت صبر کرده و سپس صبحانه تان را میل کنید. این کار را به مدت یک تا دو هفته هر روز تکرار کنید. البته اگر مشکل معده داشته باشید حواستان به مصرف لیموترش باشد.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با گیاه خارمریم
گیاه خار مریم جزو گیاهان مفید بوده و خواص درمانی دارد. این گیاه برای کبد مفید است و در نتیجه در برطرف شدن چین و چروک دور چشم نیز موثر عمل می کند. این گیاه حاوی ترکیب فعالی به نام «سیلی مارین» است که در تحریک سنتز پروتئین های واقع در بدن نقش دارد. این خاصیت باعث بهبود عملکرد ارگان های بدن در احیا و تجدید سلول های آسیب دیده می شود. البته گفتنی است که سیلی مارین قادر به احیای سلول های بدخیم نیست. اگر از بیماری های کبدی رنج نمی برید می توانید قبل از خواب از دم کرده گیاه خار مریم استفاده کنید.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با آب سیب
آب سیب طبیعی و خانگی مکمل کرم های دور چشمتان خواهد بود. این آب میوه طبیعی به دلیل دارا بودن اسید مالیک برای کبد مناسب است. بهترین زمان برای نوشیدن آب سیب اواسط روز یا بعد از ظهر است.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با چربی های سالم
برای تغذیه پوستتان و پیشگیری از بروز چین و چروک نباید از مرطوب کردن و تغذیه درونی پوست غافل شوید. برای این کار علاوه بر اینکه باید خارج از وعده های غذایی به میزان کافی آب بنوشید لازم است که به طور منظم مواد غذایی سرشار از چربی های خوب نیز میل کنید.
روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، روغن تخم کتان؛ روغن زیتون و روغن نارگیل، آجیل ها و دانه ها، آووکادو، کره و زرده تخم مرغ حاوی چربی های سالم و مفید برای پوست هستند و چین و چروک دور چشمتان را کمتر می کنند.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با هسته انگور
اگر به دنبال یک درمان قوی برای پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک هستید به سراغ هسته انگور بروید که به صورت عصاره یا روغن موجود است. همچنین توصیه می کنیم هنگام میل کردن انگور هسته های آن را دور نریخته و بجوید.

منبع: بیتوته

7 توصیه برای مراقبت از پوست دور چشم

اصلاح گودی زیر چشم با طب سنتی و طب مدرن

جلوگیری از چین و چروک دور چشم با مواد طبیعی

                         

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ