مزایای به تاخیر انداختن قاعدگی با قرص های ضد بارداری!

قرص های ضد بارداری به نوعی با تقلید از چرخه ی قاعدگی زنان ساخته شده است. بسته های سنتی قرص های ضد بارداری یک بسته ی ۲۸ تایی است که از بین آن ۲۱ قرص فعال و ۷ قرص دیگر غیر فعال است.

قرص های ضد بارداری می توانند در به تاخیر انداختن عادت ماهانه موثر باشند. آیا دوست دارید دوره های کمتری داشته باشید و یا مدت آن ها کم شده و زودتر از شرشان خلاص شوید؟ می توایند از قرص های ضد بارداری استفاده کنید.

قرص های ضد بارداری به نوعی با تقلید از چرخه ی قاعدگی زنان ساخته شده است. بسته های سنتی قرص های ضد بارداری یک بسته ی ۲۸ تایی است که از بین آن ۲۱ قرص فعال و ۷ قرص دیگر غیر فعال است. زمانی که قرص های فعال را بخورید باروری شما سرکوب شده و زمانی که به ۷ قرص فعال برسید بدن تان خونریزی می کند. خونریزی درواقع پاسخ بدن به هورمون های ترشح شده در بدن است. این پاسخ ترشح هورمون ها را متوقف می کند.

مزایای به تاخیر انداختن عادت ماهانه چیست؟

    به تاخیر انداخت عادات ماهانه و جلوگیری از خونریزی می تواند مزایای زیر را داشته باشد
    از دوره های طولانی و مکرر و دردناک خلاص می شوید
    از حساسیت های خلقی، حساسیت به لمس سینه و یا نفخ مربوط به قاعدگی راحت می شوید.
    سردرد یا دیگر مشکلات مروبط به قاعدگی حل می شود
    دچار مشکلاتی مانند اندومتریوز، کم خونی، آسم و میگرن و صرع که در پی قاعدگی ایجاد می شود، نخواهید بود

به علاوه خون ریزی قاعدگی گاهی به خودی خود برای شما ناراحت کننده است. قرص های ضد بارداری می توانند به شما این شانس را بدهند که هرگاه بخواهید قاعدگی خود را عقب انداخته و به تعطیلات تان برسید یا عروسی بگیرید یا به ماه عسل تان برسید.
آیا به تاخیر انداختن عادت ماهانه برای همه ی زنان فکر خوبی است؟

پزشکان معمولا نظر مساعدی در خصوص این موضوع دارند و استفاده از قرص های ضد بارداری را برای همه ی زنان مثبت و فاقد مشکل می دانند. با این حال بهتر است این کار را زیر نظر پزشک خود انجام دهید
به تاخیر انداختن عادت ماهانه چه اشکالاتی را می تواند ایجاد کند؟

گاهی خونریزی رخ می دهد یا شما دچار خونریزی های بین عادت ماهانه و بی موقع شده و نگران خواهید شد. به خصوص در چند ماه اول در به تاخیر انداختن عادت ماهانه شاید چندان موفق نباشید. به علاوه تشخیص حاملگی با وجود استفاده از قرص های ضد بارداری کار ساده ای نیست.ممکن است به حاملگی خود مشکوک شوید اما چون قرص مصرف می کنید نتوانید تشخیص دهید که واقعا حامله هستید یا خیر. در این مواقع می توایند با یک تست بارداری خیال خودتان را راحت کنید.

موفقیت در به تاخیر انداختن عادت ماهانه معمولا با گذشت زمان کم می شود اما باز هم با رعایت برخی نکات می توان احتمال موفقیت را افزایش داد:

توجه به برنامه ی مصرف قرص ها، حتی از قلم انداختن یک قرص هم باعث می شود تا خونریزی اتفاق بیفتد.

اگر مصرف قرص را مدریت نکنید و آن ها را به طور منظم مصرف نکنید، شما در معرض بارداری ناخواسته قرار دارید.

می توانید گاهی یک دوره ی کوتاه مدت برای تخلیه ی خون آلوده داشته باشید. به عبارتی می توایند یک دوره ی ۲۱ روزه قرص را مصرف کنید سپس ۳ روز صبر کنید تا خونریزی اتفاق بیفتد و بعد باز یک دوره ز ۲۱ روزه دیگر را انجام دهید.

سیگار را کنار بگذارید، زنان سیگاری در به تاخیر انداختن عادت ماهانه ی خود کمتر موفق می شوند

آیا تمام قرص های ضد بارداری برای به تاخیر انداختن عادت ماهانه طراحی شده اند؟

بله. این قرص ها معمولا با کنترل مداوم چرخه قاعدگی باعث به تاخیر انداختن عادت ماهانه می شوند. در ادامه به معرفی چند نمونه از این قرص ها و ساز و کارش می پردازیم:

قرص های Seasonale، Jolessa و Quasense: با استفاده از این قرص ها شما برای یک دوره ی ۸۴ روزه یا ۱۲ هفته ای می توانید در به تاخیر انداختن عادت ماهانه ی خود موفق باشید. سپس یک هفته قرص غیر فعال مصرف کرده و دوره ی قاعدگی تان در هفته سیزدهم اتفاق می افتد. هر سه ماه یکبار می توانید مصرف این قرص ها را از سر بگیرید.

قرص های Seasonique و Camrese: این قرص ها نیز در ۸۴ روز یا ۱۲ هفته می توانند در به تاخیر انداختن عادت ماهانه ی شما موثر باشند. به این ترتیب عادت ماهانه ی شما در هفته ی سیزدهم با مصرف قرص هایی با دوز استروژن پایین اتفاق افتاده و دچار خونریزی می شوید. با توجه به اینکه از قرص های حاوی استروژن استفاده می کنید ممکن است دچار علائمی مثل نفخ بشوید. هر سه ماه یکبار می توانید از این قرص ها استفاده کنید.

قرص های Quartette: این رژیم نیز ۹۱ روزه بوده و بعد از ۸۴ روز از قرص های حاوی دوز ثابت پروژسترون یا دوز افزایشی استروژن به ترتیب شروع با ۲۰ میکروگرم، سپس ۲۵ میکرو گرم و در نهایت ۳۰ میکروگرم استفاده می کنید. پس از آن با مصرف قرص های حاوی دوز بسیار پایین استروژن می توانید شاهد خونریزی بوده و دوباره هر سه ماه یکبار از این قرص ها استفاده کنید. این قرص ها در مقایسه با دیگر قرص های ضدبارداری تاثیر بیشتری در کاهش خونریزی ماهانه دارند.

قرص های Amethyst: این قرص ها برای استفاده مداوم بوده و می توانند با به تاخیر انداختن یا جلوگیری از عادت ماهانه سیستم باروری شما را نیز کنترل کنند. این قرص ها تا یکسال می توانند مصرف شوند.
چگونه به صورت مداوم از قرص های ضد بارداری استفاده کنیم؟

می توانید پس از هر دوره قرص های خود را عوض کرده و به سراغ داروهای جدید بروید. این باعث می شود تا بتوانید در طولانی مدت با کمک این قرص ها بارداری خود را به تاخیر بیندازید.

منبع: شفا آنلاین

قطع مصرف قرص‌های ضدبارداری و کاهش سطح ویتامین D

کاربرد قرص‌های ضدبارداری که ارتباطی با پیشگیری از بارداری ندارند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ