درمان فوری و سریع آکنه و جوش صورت +داروی گیاهی و طب سنتی

jalalvand
استفاده از ماسک های طبیعی و مواد موجود در خانه در درمان جای جوش، کک و اسکار پوستی تاثیر چشمگیری دارد.
یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی گفت: برای درمان جای جوش استفاده از ماسک پوست لیمو ترش به همراه عسل روزانه 10 دقیقه بر روی پوست، همچنین مصرف ماسک پودر صندل سرخ به همراه گلاب 15 دقیقه بر روی پوست بسیار موثر است.
وی ادامه داد: استفاده از ماسک سفیداب قلع به همراه شیر 15 دقیقه بر پوست برای درمان کک و مک، شفافیت و شادابی پوست مفید است. برای درمان کک و مک استفاده از لعاب اسفرزه، کف دریا و لیمو ترش دوماه بر روی پوست و ماسک پودر باقالای خشک شده به همراه آب و گلاب بسیار موثر است.
این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف ماسک سفیداب کف و آب ماست  15 دقیقه روی پوست بدون ماساژ به مدت دو ماه برای درمان جای جوش موثر است. استفاده از ماسک ژل آلووئه ورا شب ها قبل از خواب 10 دقیقه بر روی پوست برای درمان جای جوش بسیار مفید است.
حیدری بیان کرد: ماسک پوره خیار و سیب زمینی خام شاداب کننده پوست کلاژن ساز دارای طبع سرد و ضد جوش است و ماسک شیرخشت به همراه شیر گاو محلی بر روی پوست به از بین بردن جوش و جای جوش به دلیل طبع سرد آن موثر است.
وی تصریح کرد: استفاده از پوره ترب سفید و نمک دریا روی پوست به مدت 10 دقیقه موجب از بین رفتن جوش و جای جوش می شود. برای درمان جوش و جای جوش دارای خارش استفاده از ماسک سدر، ماست و شاتره از هرکدام یک قاشق چای خوری در یک کاسه ماست محلی بسیار مفیداست.
این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: همچنین استفاده از صابون، نارگیل و گوگرد به همراه لیف نرم بر روی صورت روشی موثر برای شستشوی پوست های جوش دار است. و شستشوی پوست پس از استفاده از لوازم آرایشی ضروری است.
حیدری تاکید کرد: در افراد مبتلا به کک و مک های ژنتیکی باید دو تا سه ماه از ماسک کف دریا به همراه لیموترش استفاده کنند که پس از آن استفاده از روغن شتر مرغ بسیار مفید است. همچنین انجام آزمایش کبد در صورت بروز کک و مک ضروری است، زیرا ممکن است ناشی از اختلالات کبدی باشد.
وی اضافه کرد: استفاده از روغن نارگیل به عنوان ضد آفتاب بسیار موثر است و یک لوسیون و نرم کننده مناسب برای پوست های دارای طبع سرد است. همچنین روغن زیتون به همراه لیمو ترش و روعن شتر مرغ یک درمانگر مناسب برای جای جوش است.
این پژوهشگر طب سنتی اشاره کرد:  استفاده از ترکیب لیموترش، نمک دریا و آب برای شستشوی صورت به دلیل خاصیت ضد میکروب و آنتی باکتریال مفید است. همچنین استفاده از گلاب ناب برای پاک کنندگی پوست و  ماسک ریشه گیاه سوسن چلچراغ به همراه گلاب برای از بین بردن جای جوش مفید است.
حیدری تاکید کرد: بهترین درمانگر جوش و جای جوش استفاده انواع سفیداب ها مانند قلع، روی، نقره  و کف است.
وی عنوان کرد: ماسک گل سرشوی سفید برای از بین بردن جای جوش و چربی پوست  بسیار موثر است. همچنین مصرف ماسک بوره ارمنی به همراه آب و لیمو ترش برای از بین بردن جای جوش و مشکلات پوستی و چین و چروک صورت تاثیر چشمگیری دارد.
این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: برای درمان کک و مک مصرف شیر، زردچوبه و عسل بسبار موثر است و برای بهبود جای جوش این افراد غذاهایی مثل جوانه گندم، جوانه عدس و جو، عنبه، حبوبات، کدو حلوایی و لیمو شیرین را بیشتر استفاده کنند.
حیدری یادآور شد: مصرف موز، نارگیل، مربا، فلفل، بادنجان، ارده شیره، کنجد، عسل، چیپس، پفک، غذاهای صنعتی، غذاهای چرب، خامه، سس، شیرینی های قنادی و زرده تخم مرغ و همچنین استحمام و شستشو بیش از حد با آب گرم و مصرف لوازم آرایشی و کرم های نامناسب در افراد مبتلا به جوش، جای جوش و اسکار موجب تشدید عوارض می شود.

درمان فوری جوش با این گیاه! +روش مصرف

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ